Článek
Vysokorychlostní přepravní systém hyperloop pod západní částí Los Angeles v délce 4,4 kilometru měl být prvním krokem k vybudování téměř stokilometrové sítě tunelů pod celým městem. Před šesti měsíci Musk projekt mimořádně propagoval na veřejném vystoupení ve snaze získat pro něj podporu veřejnosti.
Chtěl obejít environmentální přezkum, tvrdí oponenti
Argumentem, že v případě prvního tunelu jde o malou ukázku širší koncepce, se Musk snažil získat výjimku ze zdlouhavého přezkumu dopadů na životní prostředí. Oponenti ho napadli u soudu s tím, že se přezkumu chce vyhnout. Přesné podmínky soudního vypořádání zveřejněny nebyly.
Tunelu na stadion se Musk vzdát nechce
V plánech na tunel spojující trasu metra a stadion Dodger, takzvaný Dugout Loop, firma hodlá pokračovat. Musk prohlásil, že testovací tunel pod západní částí města nepotřebuje. Společnost Boring začala už dříve hloubit kratší testovací tunel pod obcí Hawthorne v sousedství Los Angeles, kde sídlí miliardářovy firmy Boring a SpaceX. Hotov by měl být do 10. prosince.
S konceptem hyperloop přišel Musk v roce 2013. Jde o vysokorychlostní transportní systém, který má cestující a náklad přepravovat v kapslích podtlakovými trubkovými tunely rychlostí asi 240 kilometrů za hodinu.
V létě firma Boring získala zakázku od města Chicago. Její přepravní systém tam má spojit čtvrť Loop s O'Hareovým mezinárodním letištěm.