Článek
Ve Francii druhý den stávkují železničáři. Dojíždějící Francouzi mají tak dvě možnosti. Buď se pokoušejí vměstnat do zbylých přeplněných vlaků, nebo využijí jiný způsob dopravy.
Obrovský nárůst poptávky zaznamenali zejména provozovatelé platformy pro spolujízdu Blablacar. Východiskem může být pro dojíždějící i služba na sdílení aut nebo autobusové linky dopravce Isilines. Větší koncentrace automobilů v ranní špičce ale způsobila celkem 350 kilometrů kolon na silnicích v Paříži a okolí.
Vlaky ve Francii denně přepraví až 4,5 milionu lidí v porovnání s autobusy, které přepraví na 8 milionů lidí ročně. Zbylé vlaky jsou proto nabité k prasknutí. Množství zaměstnanců se uchýlilo k práci z domova, aby se vyhnuli problémům s dopravou.
Železničáři se od úterý bouří proti záměru vlády reformovat státního dopravce SNCF. Ten podle francouzského premiéra Edouarda Philippa stojí daňové poplatníky stále více peněz, ale jejich služby tomu neodpovídají. Na francouzské železniční tratě ve středu nevyjelo přes 80 % vlaků.