Článek
Sám letenský klub mluví o „novém erbu pro 21. století“. Jak ale zdůrazňuje ředitel sparťanské komunikace Ondřej Kasík, klub nechtěl dělat revoluci a zahodit své symboly.
„Není to revoluce, jako když před pár lety měnil logo Juventus. Souzníme s tradičními hodnotami,“ dodává Kasík a skutečně: Třeba na proslulou rudou barvu dresů se při změně vizuální identity Sparty nesáhlo.
Ondřej Kasík vysvětluje, že černá barva na podkladu nového loga je barvou prvního sparťanského dresu z konce 19. století. „Snažíme se respektovat moderní trendy, přesto se podle nás nejedná o překotnou revoluci. I proto věříme, že výsledek bude fanouškům blízký,“ doplňuje generální ředitel AC Sparta Praha František Čupr.
Mezi příznivci ACS se o chystané změně tváře, s níž sparťané vstoupí až do sezony 2021/2022, šuškalo už nějakou dobu. Na sociálních sítích se v posledních hodinách dokonce „zaručeně pravé“ chystané logo Sparty objevilo, ovšem šlo o podvrh. Představení nového vizuálu se každopádně poněkud uspíšilo.
„V posledních hodinách proběhla i prezentace k části fanoušků, ale nebyly tam zastoupeny ani všechny skupiny našich příznivců. Rozhodně jsme ale část fanoušků oslovili a ukázali jsme jim novou vizuální identitu klubu. Byli jsme zvědaví na jejich reakci, která byla zatím veskrze pozitivní. Uvidíme, jaká bude celková reakce fanouškovské obce po představení klubové identity,“ řekl Seznam Zprávám šéf komerčního úseku ACS a člen představenstva Tomáš Křivda.
Coby odborný konzultant dohlížela na vytváření nové klubové „tváře“ uznávaná česká kapacita v tomto oboru Alan Záruba.
Vizuální koncept pak vytvořila agentura Go4Gold, která uspěla ve výběrovém řízení. Podle jejího art directora Tadeáše Drahoráda bylo při tvorbě loga záměrem zachovat klíčové prvky, které Spartu definují přes 100 let, a vytvořit jasnou a výraznou značku navazující na jedinečnou historii klubu aplikovanou do 21. století.
Sparťané se můžou těšit i na zcela nově vyvinutý typ písma „Železná“, který se bude používat doslova všude, včetně jmen na dresech. Právě velká roztříštěnost dosavadní obrazové a textové komunikace klubu byla jednou z hlavních motivací pro změnu. Mimochodem sparťanská kabina prý podle Ondřeje Kasíka novou vizuální koncepci přijala velmi kladně.
Anketa
Už dnes večer spustil klub stránky navzdysparta.cz. Tam chce soustředit komunikaci kolem zásadní změny a odpovídat na klíčové otázky, které budou fanoušky letenských zajímat. Včetně jednoho z nových klubových hesel: Sparta. Tečka.