Článek
Na začátku koronavirové karantény nemohl nikdo tušit, jak dlouho bude trvat a co se bude dít. Jedno je však jisté - vedle online aplikací a streamovacích platforem je třetím velkým vítězem herní branže, která zažila nevídaný příliv hráčů. To nemusí být pouze nováčci, ale také matadoři, kteří oprášili své konzole.
Společnost Epic Games, kterou v roce 1991 založil v Marylandu Tim Sweeney, prorazila herním hitem Fortnite, pak přikoupila platformu Houseparty integrující hry do skupinových hovorů a nyní se tyto devizi snaží zpeněžit - chce od investorů získat 750 milionů dolarů, a pokud uspěje, ocení to celou firmu na 17 miliard dolarů. Při podobné akci v roce 2018 se přitom odhadovaná hodnota firmy zastavila na 15 miliardách dolarů.
Podle zdrojů agentury Bloomberg se mezi novými investory objeví skupiny T. Rowe Price Group a Baillie Gifford, které doplní už existující investorský kruh včetně společnosti KKR & Co. Ani jedna z firem nechtěla operaci pro Bloomberg komentovat.
Investice v očekávání
Pro investory jde o jeden z důkazů, že ačkoliv řada podniků propouští a hlásí horší a horší výsledky, stále existují byznysové ostrovy, které koronaviru a špatné náladě s přehledem odolávají.
Zatímco na koncerty nebo do kina se mohou lidé bát, o vlastním obýváku a herní konzoli to neplatí. A navíc Epic Games pracují na tom, aby jejich hry dokázaly zprostředkovat i atmosféru koncertu nebo kinosálu.
Skoro třicet milionů fanoušků sledovalo dubnový koncert rappera Travise Scotta, jenž se konal přímo ve virtuálním prostředí bitevní hry Fortnite. A v květnu se ve hře objevil nový trailer k filmu Christophera Nolana s názvem Tenet.
Obnovený zájem o herní průmysl využívají jejich výrobci k uzavírání obchodů. Vývojář her Zynga se tento měsíc dohodl na koupi tureckého výrobce mobilních her Peak za 1,8 miliardy dolarů, zatímco společnost AppLovin v květnu zaplatila společnosti Machine Zone zhruba půl miliardy dolarů.
V Epic Games, kterou Tim Sweeney založil po vzoru ostatních titánů ze Silicon Valley v garáži svých rodičů, vlastní od roku 2012 40procentní podíl čínský internetový gigant Tencent. K dalším menšinovým vlastníkům patří Walt Disney, aXiomatic Gaming a Endeavor Group Holdings.