Hlavní obsah

Fortnite změnila herní svět. Teď mají vývojáři na dosah 17 miliard dolarů

Foto: https://www.flickr.com/

Počet hráčů Fortnite překročil magickou hranici 350 milionů. Vývojáři už nějakou dobu sázejí na mód „Party Royale“, kde hráči odloží zbraně a jednoduše vyrazí třeba na živý koncert.

Herní studio Epic Games, které stojí za hitem Fortnite, očekává další finanční injekci. Ta by ho mohla ohodnotit až na 17 miliard dolarů.

Článek

Na začátku koronavirové karantény nemohl nikdo tušit, jak dlouho bude trvat a co se bude dít. Jedno je však jisté - vedle online aplikací a streamovacích platforem je třetím velkým vítězem herní branže, která zažila nevídaný příliv hráčů. To nemusí být pouze nováčci, ale také matadoři, kteří oprášili své konzole.

Společnost Epic Games, kterou v roce 1991 založil v Marylandu Tim Sweeney, prorazila herním hitem Fortnite, pak přikoupila platformu Houseparty integrující hry do skupinových hovorů a nyní se tyto devizi snaží zpeněžit - chce od investorů získat 750 milionů dolarů, a pokud uspěje, ocení to celou firmu na 17 miliard dolarů. Při podobné akci v roce 2018 se přitom odhadovaná hodnota firmy zastavila na 15 miliardách dolarů.

Podle zdrojů agentury Bloomberg se mezi novými investory objeví skupiny T. Rowe Price Group a Baillie Gifford, které doplní už existující investorský kruh včetně společnosti KKR & Co. Ani jedna z firem nechtěla operaci pro Bloomberg komentovat.

Investice v očekávání

Pro investory jde o jeden z důkazů, že ačkoliv řada podniků propouští a hlásí horší a horší výsledky, stále existují byznysové ostrovy, které koronaviru a špatné náladě s přehledem odolávají.

Zatímco na koncerty nebo do kina se mohou lidé bát, o vlastním obýváku a herní konzoli to neplatí. A navíc Epic Games pracují na tom, aby jejich hry dokázaly zprostředkovat i atmosféru koncertu nebo kinosálu.

Skoro třicet milionů fanoušků sledovalo dubnový koncert rappera Travise Scotta, jenž se konal přímo ve virtuálním prostředí bitevní hry Fortnite. A v květnu se ve hře objevil nový trailer k filmu Christophera Nolana s názvem Tenet.

Obnovený zájem o herní průmysl využívají jejich výrobci k uzavírání obchodů. Vývojář her Zynga se tento měsíc dohodl na koupi tureckého výrobce mobilních her Peak za 1,8 miliardy dolarů, zatímco společnost AppLovin v květnu zaplatila společnosti Machine Zone zhruba půl miliardy dolarů.

V Epic Games, kterou Tim Sweeney založil po vzoru ostatních titánů ze Silicon Valley v garáži svých rodičů, vlastní od roku 2012 40procentní podíl čínský internetový gigant Tencent. K dalším menšinovým vlastníkům patří Walt Disney, aXiomatic Gaming a Endeavor Group Holdings.

Doporučované