Hlavní obsah

Footshop kupuje svého konkurenta Queens

Rozhovor s Peterem Hajdučkem.Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

Prodejce značkové obuvi a módy Footshop koupil svého konkurenta Queens, cenu transakce nezveřejnil. K podpisu smluv došlo v minulém týdnu.

Článek

Na trhu s obuví došlo k dalšímu posunu. Výrobce a prodejce bot Footshop koupil konkurenční značku Queens. Ta má tržby 200 milionů korun a působí v Česku a na Slovensku, provozuje tři kamenné obchody, většina tržeb však pochází z e-shopu. Z trhu by však značka Queens zmizet neměla, Footshop je podle svého zakladatele Petera Hajdučka plánuje provozovat obě.

Hajduček rozjel Footshop v roce 2012 jako studentský projekt ještě během studia na vysoké škole. Nejprve se vášnivý skateboardista soustředil na boty na skateboard, postupně sortiment rozšířil a z malého e-shopu se stal velký hráč.

Dnes Footshop prodává nejenom tenisky, ale i streetové oblečení, má 200 zaměstnanců, působí na patnácti trzích a letos cílí na tržby 900 milionů korun. Koronavirová pandemie firmu nezastavila – proti loňsku čeká růst o více než 200 milionů a v příštím roce chce pokořit miliardovou hranici.

Footshop fanouškům tenisek nabízí prostřednictvím svých obchodů i limitované kolekce známých značek a ve spolupráci s několika prestižními značkami také vlastní limitované edice vyrobil. Jako jediný prodejce ze střední Evropy spojil síly se značkou Adidas a vytvořili kolekci bot inspirovaných tradiční technikou modrotisku.

Doporučované