Článek
Podle informací německého týdeníku částka 300 milionů eur zahrnuje náklady na investice, které firmy v souvislosti s chystaným mýtem vynaložily, i ušlý zisk.
Smlouvu na výběr mýtného pro osobní auta loni v prosinci získalo konsorcium rakouské společnosti Kapsch TrafficCom a německého pořadatele koncertů a prodejce lístků CTS Eventim. Hodnota kontraktu sjednaného na nejméně 12 let s možností prodloužení na 15 let činila asi dvě miliardy eur.
Německé ministerstvo dopravy ve středu tyto smlouvy vypovědělo a podle informací Der Spiegelu to odůvodnilo tím, že nebyly odvedeny služby, na které byly kontrakty uzavřeny. Zastává názor, že díky tomu nebude muset firmám vyplácet ušlý zisk.
Kritikům zamýšleného německého systému na výběr mýta od začátku vadilo, že dálniční poplatky v Německu měli de facto hradit jen zahraniční řidiči. Německá vláda totiž pro německé řidiče chystala daňovou úlevu. Plán Německa zavádět mýtné pro osobní auta napadlo v roce 2017 Rakousko. Vídeň poukazovala na diskriminaci, což v úterý unijní soud se sídlem v Lucemburku uznal.
Rakouská společnost Kapsch je od roku 2007 správcem mýtného systému na dálnicích v České republice, její smlouva ale na konci letošního roku vyprší.