Hlavní obsah

Firmy hromadně přesouvají byznys na síť

Rozhovor s Radkem Hudákem.Video: Oliver Sálus

V Česku minulý týden přibylo 270 e-shopů. To je dvakrát víc, než je obvyklé. Nejvíc se jich vyrojilo v gastronomii a prodeji potravin. Prodejci, kteří si kvůli koronaviru zařídili e-shop, už na internetu zřejmě zůstanou.

Článek

V běžném týdnu vznikne v průměru 130 nových internetových obchodů.

„Na naší platformě zároveň registrujeme i výrazně vyšší frekvenci ve využití bezplatných testovacích verzí, konkrétně až trojnásobnou oproti standardnímu stavu,“ dodal výkonný ředitel Shoptetu Miroslav Uďan, jehož společnost se na zakládání e-shopů specializuje.

Díky spolupráci s firmou Liftago je kromě běžných kroků schopná zajistit i rychlý rozvoz po Praze, což je v případě restaurace důležitá výhoda. Kromě restaurací mezi novými prodejci působí kavárny, cukrárny, obchody s potravinami či zverimexy. Vlastní e-shop zakládají také výrobci dezinfekcí či ochranných pomůcek.

Návštěvnost e-shopů je podle Shoptetu nyní srovnatelná s Vánocemi. „Nárůst počtu e-shopů je dlouhodobý trend, současná situace jej ale urychlila,“ řekl dále Uďan.

Česko patří k zemím s největším počtem internetových obchodů. Funguje jich kolem 40 000, zhruba polovinu provozuje Shoptet. Počet e-shopů loni meziročně vzrostl o 3,5 procenta. Podle Asociace pro elektronickou komerci Češi loni nakoupili v internetových obchodech zboží za rekordních 155 miliard korun, což bylo o 15 procent více než v roce 2018.

Doporučované