Článek
Majitelka Monika Havlová by veletrh k navázání nových kontaktů doporučila i ostatním. Společnost vyrábějící a prodávající oděvy se zaměřením na ekologické materiály jako len zaznamenala kvůli pandemii koronaviru výrazný propad exportu v zahraničí, částečně ho kompenzovala přechodem na šití roušek a dobu přečkala i díky on-line objednávkám současných zákazníků.
Podle Havlové on-line trh roste v mnoha oblastech. „V naší branži konfekčního a textilního formátu si ale chce odběratel na model sáhnout, vidět, zkusit. On-line to proto jde těžko. Proto jsme nezískali žádné nové zákazníky, ale těžili jsme ze stávající klientely, která se naučila on-line objednávat. Zná naši firmu, naše střihy. Pokud bychom neměli padnoucí střihy a nadčasové modely, tak jsme v době koronaviru naprosto stagnovali,“ uvedla Havlová.
Podle ní tak zákazníci věděli, co kupují, a nemuseli riskovat, když nakupují něco bez zkoušení. „Teď jsme rádi, že se obnovil veletrh. Doporučila bych ho všem vystavovatelům a odběratelům,“ řekla Havlová.
Těžkou dobu pomohlo firmě přečkat i šití roušek. „To nás udrželo, protože zahraniční export spadl na deset až 20 procent. Když nebyla silná výroba konfekce, šli jsme k automatu vyrábět naše roušky. Jsou měkké a mají delší gumičky, takže nás odebírali i větší giganti. Díky tomu jsme to přečkali bez větších ztrát,“ řekla Havlová.
Společnost je na trhu 30 let, má provoz v Prostějově. Pracuje v ní do stovky lidí. Má více než tisícovku zákazníků. Podle Havlové je dominantním německý trh a alpské země, kontakty má firma ale například i v Japonsku, na Novém Zélandu nebo v Kanadě.
Na veletrzích Styl a Kabo v Brně, které se kvůli přestávce konají po roce, dnes více než 110 firem z devíti zemí. Na výběr je kolem 250 značek. Veletrhy jsou určené pro obchodníky, výjimečně se nekonají módní přehlídky, na které chodila i veřejnost. Styl a Kabo bývají dvakrát do roka, letos v únoru se poprvé po 28 letech neuskutečnily.