Článek
Italský výrobce luxusních sportovních automobilů Ferrari představil svůj dosud „nejrychlejší a nejvýkonnější“ vůz, omezenou edici vycházející z modelu 812 Superfast. Je to první ze tří aut, jež automobilka plánovala uvést v těchto měsících. Ferrari minulý týden překvapilo oznámením, že v roce 2025 ukáže svůj první elektrický vůz. Až dosud se automobilka, zejména ústy svého bývalého šéfa Louise Camilleriho, přechodu k elektrickému pohonu bránila.
Představování nových modelů nezpozdila pandemie covidu-19. Je součástí nedávno zavedené strategie, která má společnosti pomoci zvýšit růst.
Dvanáctiválcový motor má výkon 830 koňských sil. Vůz z nuly dosáhne rychlosti 100 km/h za 2,9 vteřiny. Výrobce tvrdí, že nové Ferrari, jež vychází z modelu 812 Superfast, je nejefektivnější z hlediska aerodynamiky. Jedná se též o první vůz automobilky, který má elektrický posilovač řízení.
Vůz jen pro věrnou klientelu
Nového modelu se vyrobí omezené množství. V minulosti v takových případech opustilo výrobní závod ve městě Maranello nedaleko Modeny v severní Itálii několik stovek vozů. Získat je mohou klienti věrní automobilce, kteří už zpravidla nějaká Ferrari v garáži mají.
Příští rok má automobilka představit svůj první sportovně-užitkový vůz (SUV) Purosangue (Plnokrevník). Předseda představenstva John Elkann, který po Camillerim automobilku dočasně vede, uvedl, že Ferrari pokračuje ve své strategii přechodu k elektrickému pohonu a s prvním elektrickým modelem přijde v roce 2025.
Informace o tom, jak se model jmenuje, kolik bude stát, kolik vozů se vyrobí a kdy se začnou prodávat, prozradí Ferrari 5. května během virtuální akce.
Italské automobilce klesl kvůli pandemii v loňském roce čistý zisk o 13 procent na 609 milionů eur (přes 13 miliard Kč). Slabší byly i tržby. Ty se v minulém roce snížily o 8,9 procenta na 3,46 miliardy eur. Ferrari se v roce 2019 poprvé podařilo překonat hranici 10 tisíc prodaných vozů, když jich firma uvedla na trh 10 131. Loni jejich počet klesl na 9 119, meziročně o deset procent.