Článek
Víte, jaké video patří k těm úplně nejúspěšnějším na českém kanálu YouTube? Je to hit slovenské písničkářky Fíha Tralala, který má už 71 milionů zhlédnutí. Pokud nemáte děti, tuhle osmatřicetiletou paní asi vůbec neznáte. Pokud ale děti máte, okamžitě se vám v hlavě rozezní píseň „Bác bác bumbác“ a chvíli vám potrvá, než ji z hlavy dostanete.
A zhruba stejně dopadnete, když si pustíte celosvětový hit „Baby shark“. Tady se počet zhlédnutí blíží třem miliardám a píseň o pár slokách se probojovala dokonce i do britské hitparády, kde porazila i známé a ceněné interprety. Hit vznikl sice už před deseti lety, ale teprve teď se virálně šíří sítí. A děti ho milují.
„Je to jednoduché, vypadá to, jakoby to dělaly děti pro děti. Není to žádné vysoké umění, odpovídá to mentalitě dětí,“ vysvětluje podstatu úspěchu Rostislav Starý, odborník na marketing, podle kterého na děti funguje hlavně to, že písničky jsou rytmické a melodicky jednoduché.
I když je tablet s hudbou spolehlivá záchrana, která děti na chvíli zabaví, nic se nemá přehánět. Některé průzkumy tvrdí, že pokud velmi malé dítě sleduje videa na internetu nebo na televizní obrazovce déle než tři hodiny denně, zpomaluje to jeho celkový vývoj, způsobuje mu to bolesti hlavy, výkyvy nálad, omezuje slovní zásobu, zhoršuje pozornost a schopnost soustředění.
Máte tip na aktivitu s dětmi? Dejte mi vědět na Instagramu @mamablog_eda.tob.