Článek
Nákupní centrum tak upravilo provozní dobu a o víkendech bude otevírat o hodinu dřív, tedy od 09:00, aby se zákazníci mohli rozprostřít do více hodin. Data za první dvě hodiny od otevření v sobotu opět potvrdila velký zájem, přišlo 4100 zákazníků.
Opadnutí návštěvnosti v průběhu dne se podle ředitelky centra Lenky Čapkové nepředpokládá. Pokračují podle ní totiž uvítací nabídky jednotlivých značek. Ve vysoké návštěvnosti u Fashion Areny, která se nachází v pražských Štěroboholech, hraje velkou roli podle Čapkové fakt, že jde o venkovní centrum. Pokud už se lidé dostanou do fronty, stojí na čerstvém vzduchu, uvedla.
Arena reguluje dopravu u vjezdu i výjezdu, pro vyšší bezpečnost zákazníků před vybranými obchody v pasáži oddělila koridor pro vstup do jednotlivých prodejen. V obchodech platí limit 15 metrů čtverečních provozní plochy na jednoho zákazníka. Lidé musejí mezi sebou dodržovat dvoumetrové rozestupy, mají povinnost mít zakrytá ústa a nos respirátorem alespoň třídy FFP2. Každému návštěvníkovi nad 65 let věnuje Fashion Arena respirátor zdarma, ostatní lidé mohou k zakoupení využít automat v pasáži.
Centrum Fashion Arena Prague Outlet funguje od roku 2007. Na ploše 25.000 metrů čtverečních v něm je přes 200 módních značek. Lidé tam zboží nakoupí o 30 až 70 procent výhodněji.
Vysokou návštěvnost dnes evidují například také obchodní domy IKEA. Podle informací o jejich obsazenosti na webu společnosti jsou od rána na hraně kapacity.
Semafor o stavu návštěvnosti mají pražská obchodní centra spadající pod skupinu Unibail-Rodamco-Westfield, tedy Westfield Chodov, Centrum Černý Most a Metropole Zličín. Podle zjištění ČTK od rána hlásí všechna tři místa zelenou, což znamená mírný provoz.
Všechny obchody se mohly po více než čtyřech měsících nuceného uzavření kvůli pandemii koronaviru znovu otevřít v pondělí. V obchodních centrech nesmějí fungovat dětské koutky, odpočinkové zóny, fitness centra, sauny nebo kina. Stravovací provozy mohou prodávat občerstvení jen s sebou.