Článek
Facebook ukončí spolupráci se společnostmi, které shromažďují data o uživatelích sociálních sítí a pomáhají inzerentům se zaměřením reklamy. Společnost tak reaguje na únik dat 50 milionů uživatelů, za kterým stála marketingová firma Cambridge Analytica.
Data měla společnosti pomoci například při vývoji softwarových nástrojů použitých při volební kampani amerického prezidenta Donalda Trumpa v roce 2016.
Facebook dosud poskytoval inzerentům možnost zaměřit reklamy na konkrétní skupiny uživatelů na základě údajů shromážděných podniky jako Acxiom nebo Experian.
Systém s označením Partner Categories se ale vedení společnosti rozhodlo ukončit. „Ačkoli je to v odvětví běžná praxe, domníváme se, že tento krok, tedy ukončení (Partner Categories) během šesti měsíců, pomůže zlepšit soukromí lidí na Facebooku,” uvedl Facebook v prohlášení.
Jaký dopad bude mít tento krok na příjmy z reklamy, však Facebook odmítl komentovat.