Článek
Facebook udělal krok směrem ke vstupu na televizní trh. Sociální síť představila novou záložku Watch. V ní budou k dispozici spíše kratší pořady jako jsou dokumenty, návody nebo sportovní obsah. Delší dramata či komedie, které jsou doménou klasických televizí, v programu chybí úplně.
Uživatelům budou k dispozici sekce jako „Co sledují přátelé”, „O čem se nejvíce mluví” nebo třeba „Čemu se lidé smějí”.
Podle Facebooku bude Watch otevřený všem tvůrcům. Zároveň bude místem pro exkluzivní obsah svých partnerů. Těm připadne 55 procent z příjmu za reklamu. Zbylých 45 půjde do kapsy sociální síti. Facebook přiznal, že některé pořady sám dokonce zafinancoval. Z celkového počtu je jich ale prý málo.
Během sledování budou moci uživatelé sledovat komentáře ostatních. Zakladatel Facebooku, Mark Zuckerberg, doufá, že nová záložka umožní divákům spojení mezi sebou navzájem a změní jejich zážitek při konzumaci obsahu.
Watch bude možné sledovat na klasických desktopových prohlížečích, v mobilní aplikaci i televizní aplikaci.
Služba se nejdříve dostane ke skupině uživatelů ve Spojených státech. Postupně se bude rozšiřovat po Americe a poté i do zbytku světa.