Článek
Facebook se podle Hannigana více zajímá o zisky z údajů o uživatelích než o ochranu soukromí.
„Není to žádná charita poskytující bezplatné služby. Je to velmi tvrdě vedený mezinárodní obchod,“ uvedl Hannigan. „Tyto velké technologické společnosti jsou v zásadě největšími reklamními podniky na světě, proto vydělávají své miliardy,“ dodal.
Přístup Facebooku k ochraně soukromí se letos dostal do centra pozornosti po zprávě, že analytická společnost Cambridge Analytica neoprávněně získala informace o desítkách milionů uživatelů jeho sítě a využila je mimo jiné při vývoji softwarových nástrojů pro podporu volební kampaně Donalda Trumpa.
Facebook je největší internetová sociální síť na světě. Alespoň jednou za měsíc tuto síť využívá více než 2,2 miliardy lidí. Firma v letošním třetím čtvrtletí zvýšila čistý zisk meziročně o devět procent na 5,14 miliardy dolarů, v přepočtu zhruba 117 miliard korun.