Článek
Facebook uvedl, že příspěvek, který označil za urážlivý, obsahoval obrácený červený trojúhelník podobný tomu, který nacisté používali k označení svých nepřátel, jako například politických vězňů, emigrantů či homosexuálů.
Trumpův tým se ohradil, že se reklama zaměřuje proti levicové aktivistické skupině Antifa a že je to právě ona, kdo symbol používá. Facebook však uvedl, že reklama porušuje zásady používání v bodě o organizování nenávisti. „Nepovolujeme symboly, které zastupují nenávistné organizace nebo nenávistné ideologie, pokud je neodsuzují nebo k nim nejsou spojeny s kontextem nebo odsouzením,“ uvedl ve čtvrtek šéf bezpečnostní politiky sociální sítě Nathaniel Gleicher. „V souvislosti s touto reklamou jsme toto zaznamenali. Stejný krok bychom podnikli u kohokoli, kdo tento symbol použije,“ dodal.
The President of the United States is campaigning for reelection using a Nazi concentration camp symbol.
— Bend the Arc: Jewish Action (@jewishaction) June 18, 2020
Nazis used the red triangle to mark political prisoners and people who rescued Jews.
Trump & the RNC are using it to smear millions of protestors.
Their masks are off. pic.twitter.com/UzmzDaRBup
Reklamu na svých sociálních sítích sdílel jak účet Team Trump, tak oficiální účty Donalda Trumpa a viceprezidenta Mikea Pence. Než byl po celém dni smazán, viděly příspěvek tisíce lidí. Škodlivost příspěvku ale členové Trumpovy kampaně popírají.
„Obrácený červený trojúhelník je symbol používaný Antifou, takže byl zahrnut do příspěvku o Antifě,“ uvedl v prohlášení mluvčí Trumpovy kampaně Tim Murtaugh. „Upozorňujeme, že na Facebooku se stále používá převrácený červený trojúhelník jako emodži, který vypadá úplně stejně,“ dodal.
Donald Trump nedávno obvinil Antifu ze zahájení nepokojů během pouličních protestů v USA kvůli smrti Afroameričana George Floyda. Prezident minulý měsíc prohlásil, že protifašistickou skupinu nechá označit za „teroristickou organizaci“, i když právní experti zpochybnili jeho pravomoc tak učinit.
Antifa je krajně levicové antifašistické protestní hnutí, které se zaměřuje na radikální potírání krajní pravice. Je považována za volně organizovanou skupinu aktivistů bez vůdců.
Vztahy mezi technologickými giganty a Bílým domem jsou tak zase o něco napjatější. Minulý měsíc Twitter varoval, že jeden z prezidentových tweetů o nepokojích v Minneapolisu „oslavuje násilí“. Trump se v reakci na to začal zabývat „nekontrolovanou silou“ těchto technologií a navrhl zrušit článek 230 – zákon, který chrání společnosti sociálních médií před právní odpovědností za obsah uživatelů online.
Další revolta pak proběhla přímo mezi zaměstnanci Facebooku. Mark Zuckerberg na rozdíl od Twitteru odmítl označit či odstranit Trumpův kontroverzní příspěvek týkající se smrti Floyda, což jeho podřízené pobouřilo.
Trump tehdy na sociálních sítích pohrozil, že na demonstranty „pošle Národní gardu“, a varoval, že když „začne rabování, začne i střelba“. Podle Facebooku o porušení firemní politiky v tomto případě nešlo. Někteří se rozhodli Facebookový tým opustit a neváhali přidat na sociální sítě příspěvek vyjadřující obavy a stud kvůli tanečkům okolo Trumpových příspěvků. Příspěvek s tím samým obsahem Twitter označil poznámkou „glorifikace násilí“.