Článek
Po pondělním asi šestihodinovém výpadku byly produkty společnosti Facebook v pátek opět dočasně nedostupné pro uživatele z celého světa. Facebook opět jako příčinu označil chybnou změnu konfigurace, podrobnosti ale ihned nesdělil.
„Velice se omlouváme, pokud jste v posledních dvou hodinách neměli přístup k našim produktům. Víme, jak moc na nás spoléháte, abyste mohli jeden s druhým komunikovat. Problém jsme odstranili, ještě jednou děkujeme za trpělivost, kterou s námi tento týden máte,“ uvedla společnost na twitteru kolem 23:00 SELČ.
We’re so sorry if you weren’t able to access our products during the last couple of hours. We know how much you depend on us to communicate with one another. We fixed the issue — thanks again for your patience this week.
— Facebook (@Facebook) October 8, 2021
Podle informací na webu DownDetector.com, přes který lidé hlásí problémy webových stránek či aplikací, začal výpadek několika služeb Facebooku okolo 21:00. Některým uživatelům se nenačítal seznam vybraných příspěvků na instagramu, jiným se nedařilo posílat zprávy v aplikaci Messenger, napsala agentura Reuters.
Pro Facebook to byl druhý globální výpadek v tomto týdnu. Ten pondělní trval kolem šesti hodin a byl největším, jaký kdy monitorovací iniciativa DownDetector zaregistrovala. Zasažené platformy v součtu pravidelně využívá přes 3,5 miliardy lidí.
Provozovatel následně oznámil, že problém vyplynul z běžné údržby sítě, při níž inženýři vydali příkaz, který neúmyslně vyřadil všechna spojení v síti a „de facto odpojil datová centra Facebooku po celém světě“.
I tentokrát společnost jako příčinu uvedla chybu při úpravě nastavení své technické infrastruktury, přičemž nový výpadek podle ní nesouvisel s tím pondělním. „Vše by teď mělo být zase v normálu,“ uvedl Facebook v pátek večer.