Článek
Kvůli pandemii koronaviru byla druhá verze brýlí na virtuální realitu Oculus Quest představena online. Jejich cena bude začínat na 299 dolarech, což je o 100 dolarů méně než u první soupravy Quest, která vyšla v roce 2019. Novou verzi společnost vypustí 13. října.
Podle Facebooku obsahuje Quest 2 displej s vyšším rozlišením, což by mělo usnadnit čtení textu, sledování videí nebo hraní her ve virtuální realitě. Nová souprava je také lehčí – váží 503 gramů. Dá se připojit k počítači, takže uživatelé budou mít přístup k většímu množství her. Server CNN uvedl, že její baterie by měla vydržet dvě až tři hodiny.
„Abych to řekl jasně, Quest zjednodušil virtuální realitu a zpřístupnil ji masám,“ uvedl Jitesh Ubrani, analytik společnosti IDC zabývající se průzkumem trhu s technologiemi. Facebook pracuje od roku 2014 na tom, aby z brýlí Oculus Quest udělal masovou záležitost. Ze složitého zařízení vyžadujícího externí senzory a výkonný počítač vyvíjí stále lehčí, výkonnější a samostatnější přístroje, které si lze snadno nasadit na hlavu nebo uložit do batohu.
Trh drží zvědavci
Facebook také rozšiřuje možnosti používání virtuální reality, například při cvičení. Do softwaru Oculus zabuduje nový fitness tracker s názvem Oculus Move. Uživatelé si mohou nastavovat cvičební cíle, sledovat pohyb a množství spálených kalorií prostřednictvím aplikací.
Letos v zimě společnost plánuje uvést experimentální verzi softwaru s názvem Infinite Office, na které spolupracovala s firmou Logitech. Funkce má lidem pomoct pracovat na dálku a prakticky spolupracovat ve virtuální realitě. Některé týmy Oculusu již schůzky ve virtuálním prostoru pořádají.
Zatímco trh s virtuální realitou je ve srovnání s ostatními technologiemi stále malý, souprava Quest zabodovala hlavně u zvědavců. Facebook sice odmítl zveřejnit čísla z prodeje, ale tvrdí, že jeho souprava je populární. Ředitel Facebooku Mark Zuckerberg uvedl, že se Quest prodává tak rychle, jak jen to společnost dokáže. Také Ubrani tvrdí, že tato souprava je v posledním roce velmi žádaná.
Díky Quest 2 Facebook upevňuje svou pozici lídra v oboru virtuální reality. I když je mnoho spotřebitelů k této technologii stále skeptických, technologický gigant věří, že virtuální realita bude populárnější a stane se běžným vybavením. Proto firma pokračuje ve snižování cen a přidává do portfolia her tituly jako Assassin's Creed a Splinter Cell.