Hlavní obsah

Facebook Británii slíbil, že bude označovat politické reklamy

Politické reklamy na Facebooku.Video: Reuters

Facebook představí nová opatření pro zvýšení transparentnosti reklam mezi britskými uživateli. Ke změnám v rozhraní sociální sítě dojde do června tohoto roku. Jejich podstatou bude jasně označit a vydělit politickou reklamu.

Článek

Výkonného ředitele Facebooku Marka Zuckerberga zastupoval ve čtvrtek před britskými zákonodárci technický ředitel Mike Schroepfer. Samotný šéf společnosti svoji účast v londýnském parlamentu odmítl. Předseda parlamentního výboru označil toto jeho rozhodnutí za „udivující”.

Technický ředitel řekl parlamentnímu výboru, že jeho společnost se s manipulací prostřednictvím technik politických reklam celkově vypořádá ještě před termínem místních voleb v roce 2019.

„V našem snažení půjdeme ještě dál, protože rozumíme tomu, jak je to důležité. Uvolníme rozsáhlé informace týkající se oněch politických reklam, včetně toho, na koho byly cílené, kolik stály, kolikrát je uživatelé viděli a velice detailní informace o politických kampaních. To je práce, kterou hodláme odvést do termínu britských voleb v roce 2019,” rozvedl rozhodnutí Facebooku Schroepfer.

Podle agentury Reuters uvedl technický ředitel společnosti také to, že zhruba u milionu britských uživatelů Facebooku mohlo dojít ke zneužití jejich soukromých dat, protože byli napojení na americké uživatele, kteří byli cílem sběru dat pro reklamní a politické účely společnosti Cambridge Analytica.

„Politické reklamy jsou jenom opravdu malým, malinkatým číslem, desetinou procenta v našem celkovém příjmu z reklam. Takže rozhodnutí, která jsme zde podnikli, nemají co do činění s penězi a příjmy,” dodal k záležitosti Schroepfer.

Doporučované