Hlavní obsah

Elektroauta by si mohli vyrábět řidiči. Ford to ukazuje na starém pick-upu

Ford elektrifikoval klasiku ze 70. let. Jeho spalovací agregát půjde měnit za elektromotor.Video: Jan Marek

I přes 40 let staré vozy lze elektrifikovat. Dokazuje to už druhá klasická automobilka z USA, která svým tradičním pickupem se zbrusu novou výbavou zároveň poutá na novou nabídku vyměnitelných elektromotorů.

Článek

Na první pohled by mohl vypadat jako renovovaný klasický pickup Ford F-100 z roku 1978. Výkon tohoto auta je ale třikrát vyšší. Má totiž dva motory, a to hned elektrické. Od výkonu své nejsilnější motorové řady v 70. letech, a to sice 160 koní a 119 kW, se vůz dostal na 487 koní a 358 kW.

Známá americká automobilka říká elektrifikované verzi staré klasiky Eluminator. Jde pouze o koncept vybavený technikou z Mustangu Mach-E GT Performance Edition: včetně volantu, digitálního přístrojového panelu i dotykové obrazovky nebo středové konzole. Maximální rychlost, akceleraci, ani dojezd elektrovozu proto nezveřejnila.

Elektromotor přijde v krabici. Na výměnu bude řidič sám

Firma chce konceptem propagovat svůj pokrok v elektrifikaci, tedy novou nabídku elektrického pohonného ústrojí ve formě „motoru z přepravky“. Celý Eluminator ke koupi není - stejně, jako tomu je u tradičních spalovacích agregátů, si ale lze vybrat elektromotor, nechat si ho zaslat zkompletovaný v bedně a pak ho zasadit do auta.

Ford zatím potvrdil prodej jednoho samostatného elektromotoru o výkonu 210 kW za 3900 dolarů, což je v přepočtu asi 85 800 korun. Nabídku prý později samozřejmě rozšíří i o další díly nutné pro elektrifikaci klasických aut jako baterie, kontrolery nebo trakční usměrňovače.

Elektrifikovanou kultovní klasiku představil tento týden také Chevrolet. Ve spolupráci s designéry ze sportovního týmu Cagnazzi Racing a Hot Rod upravily vůz z roku 1957 na Chevy Project X, který se nyní s elektromotorem a dalšími komponenty pyšní výkonem 340 koní.

Doporučované