Článek
Kašpar uskutečnil svůj přelet do Chuchle před 109 lety. Pro pilota Martina Štěpánka to byla výzva. „Zopakovat let přesně v Kašparově trase dnes ale není kvůli leteckému provozu úplně možné,“ řekl před startem.
„Poletíme z Kunětic přes pardubické letiště na Kolín, Říčany a nad Točnou, kde máme předběžně povoleno vstoupit do řízeného okrsku a letět nad Chuchli, kde bychom rádi zakroužili a vrátili se na Točnou, kde máme domluveno dobíjení před zpátečním letem,“ uvedl Štěpánek. Podílel se i na vývoji letadla. Délku letu odhadl na 120 kilometrů.
První český aviatik se strojem Blériot zvládl cestu za 90 minut. Letounu Phoenix k tomu stačí hodina.
Letoun Phoenix je v podstatě větroň doplněný elektromotorem. Na baterii vydrží letět minimálně 2,5 hodiny, v kombinaci s klouzavým letem zvládne na jedno nabití více až 350 kilometrů. K vývoji letounu se spojila letecká firma Phoenix Air z Letohradu s producentem elektronických systémů MGM Compro ze Zlína a pražským výrobcem nabíječek PEG.