Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Hrubý zisk známého řetězce H&M dosáhl za první čtvrtletí finančního roku 27,17 milionu švédských korun (51 milionů Kč). To odpovídá provozní marži 49,1 procenta. Marže podle firmy ovlivnily „negativní vnější faktory“, jako jsou odpisy nebo investice do nabídky pro zákazníky.
Řetězec zvýšil výdaje na marketing ve snaze posílit svou značku, ale návratnost těchto investic se projevuje pomalu, uvedla agentura Reuters.
„Naše tržby a zisk v tomto čtvrtletí byly o něco slabší, než jsme plánovali,“ uvedl generální ředitel Daniel Erver. Dodal nicméně, že první čtvrtletí je pro společnost dlouhodobě nejslabším obdobím roku. „Do budoucna si věříme,“ uvedl.
H&M, celým názvem H&M Hennes & Mauritz AB, je druhým největším prodejcem oděvů na světě s akciemi na burze. Společnost byla založena v roce 1947. Kromě hlavní značky H&M vlastní i značky COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, & Other Stories, H&M HOME či ARKET.
Největším globálním prodejcem oděvů je španělská společnost Inditex, která vlastní mimo jiné značku Zara. Firma za uplynulý finanční rok vykázala nárůst tržeb o 10,5 procenta na 38,6 miliardy eur (962,13 miliardy Kč). Provozní zisk EBITDA se pak zvýšil o 8,9 procenta na 10,7 miliardy eur (266,7 miliardy Kč).