Hlavní obsah

Selena mezi miliardáři. Umělcům vynáší kosmetika víc než hollywoodské příjmy

Foto: DFree, Shutterstock.com

Selena Gomez.

Proslavila se rolí v seriálu, teď určuje kosmetické trendy na sociálních sítích. A těží z toho miliardy. Selena Gomez se díky úspěchu kosmetické značky Rare Beauty připojuje k indexu miliardářů agentury Bloomberg.

Článek

Článek si také můžete poselchnout v audioverzi.

Seznam umělců s miliardovým jměním doplnila další známá osobnost. Majetek americké zpěvačky a herečky Seleny Gomez totiž dosáhl 1,3 miliardy dolarů. Gomez se tak v pátek dostala do indexu miliardářů agentury Bloomberg.

Dvaatřicetiletá umělkyně přišla k bohatství díky kosmetické firmě Rare Beauty, kterou poprvé představila v září roku 2020. Hodnota jejího podílu společnosti činí zhruba miliardu dolarů, jak uvedl web zpravodajského kanálu BBC. Hodnotu firmy přitom majitelka odhadla na asi dvě miliardy dolarů.

Značka, která je známá například tekutými tvářenkami, které zaznamenaly virální úspěch na sociálních sítích, dosáhla za 12 měsíců do letošního února čistých tržeb ve výši 400 milionů dolarů.

Úspěch Seleny Gomez na sociálních sítích potvrzuje i fakt, že se loni s více než 424 miliony sledujícími stala nejsledovanější ženou na sociální síti Instagram. Svůj účet herečka využívá jak k propagaci značky, tak k šíření povědomí o psychickém zdraví. O to se zajímá kvůli vlastním potížím s bipolární poruchou a onemocněním lupus, které jí lékaři diagnostikovali v roce 2013. Jde o autoimunitní nemoc, pro kterou je charakteristická vyrážka a další projevy, především otoky, bolesti kloubů a únava.

Make-upem a šampaňským k miliardám

Selena Gomez se založením firmy přidala k osobnostem, které kromě umělecké kariéry těží i z vlastního byznysu. Například zpěvačka Rihanna už v roce 2017 založila kosmetickou značku Fenty Beauty. Díky firmě, ve které vlastní 50procentní podíl, disponuje majetkem v hodnotě 1,4 miliardy dolarů. Zbytek podílu náleží společnosti Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH).

Umělci ovšem neinvestují jen do kosmetiky. Americký rapper Jay-Z představil v roce 2016 značku šampaňského Armand de Brignac, jehož 50procentní podíl prodal v roce 2021 firmě LVMH. V roce 2023 prodal většinový podíl své značky koňaku D’Usse za asi 750 milionů dolarů společnosti Bacardi. Jeho jmění dosahuje 2,5 miliardy dolarů.

Podle BBC tvoří značnou část příjmů Gomez kromě vedení firmy také sponzorské smlouvy s módními značkami, jako například Louis Vuitton, Coach nebo Puma. Ty jí mohly přinést několik desítek milionů.

A umělkyni vynáší také herectví. Za roli v seriálu platformy Hulu „Jen vraždy v budově“ si vydělá okolo šesti milionů dolarů za sezonu. Výnosy z hereččina uměleckého působení tvoří ovšem jen zlomek jejích příjmů.

Selena Gomez se do povědomí veřejnosti dostala ztvárněním ústřední hrdinky seriálu Kouzelníci z Waverly Place na kanálu Disney Channel. Od té doby se objevila v řadě filmů a natočila několik hudebních alb.

Doporučované