Hlavní obsah

Řetězec Albert zvýšil v Česku meziročně zisk o 87 procent

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační snímek.

Navýšit zisk se podle společnosti podařilo zejména díky investicím do úsporných programů a zvyšování efektivity ve vlastním provozu.

Článek

Společnosti Albert Česká republika loni vzrostl meziročně zisk o 87 procent na 1,98 miliardy Kč. Tržby vzrostly o 8,6 procenta na 66,75 miliardy Kč. Vyplývá to z výroční zprávy firmy umístěné ve Sbírce listin.

Řetězec na konci loňského roku v ČR provozoval 335 prodejen, které zásobovalo šest distribučních center.

Firma uvádí, že zaměstnává přes 20 tisíc lidí. Ve výroční zprávě poukázala na to, že dává prostor flexibilním a zkráceným pracovním úvazkům a při přepočtu na plné pracovní úvazky vytváří v Česku 10 tisíc pracovních pozic.

Mluvčí obchodního řetězce Jiří Mareček řekl, že společnost každoročně v Česku investuje přes 1,2 miliardy Kč. Firma podle něj investovala do modernizace desítek prodejen nebo do technologií na úsporu energie a tepla.

Albert podle Marečka loni investoval také do automatizace a robotizace, čímž šetří náklady na manuální práci ve skladech a prodejnách. Jde například o elektronické cenovky, automatické čistící roboty nebo softwarová řešení na zpracování dat.

Hrubá marže klesla, říká řetězec

Mareček uvedl, že v maloobchodě se zpravidla pohybuje zisk v jednotkách procent z obratu. „Albert je na spodním konci tohoto finančního ukazatele. V uplynulém roce byla ziskovost hospodaření méně než 2,8 procenta z prodejů. To je zcela v souladu s našimi předcházejícími veřejnými komentáři a z tohoto pohledu nejsou výsledky za minulý rok překvapivé,“ doplnil.

Uvedl také, že firmě loni v porovnání s předchozími roky klesl ukazatel hrubé marže, tedy rozdíl mezi výnosy z prodeje a přímými náklady na prodané zboží a celé navýšení zisku společnosti jde za investicemi do úsporných programů a zvyšování efektivity ve vlastním provozu.

Firma ve výroční zprávě uvádí, že kromě zvyšování mezd na začátku roku 2022 upravovala mzdy také mimořádné znovu v září. Mzdy společnost zvyšovala i letos. Podle Marečka mzdové náklady firmy vzrostly o stovky milionů korun a během let 2022 a 2023 stouply mzdy zaměstnancům na prodejnách v průměru o 17 procent.

Výsledky konkurence

Konkurenčnímu řetězci Billa loni klesl zisk přibližně o 30 procent na 458,87 milionu korun. Tržby společnosti naopak vzrostly asi z 31,35 miliardy korun na 33,7 miliardy korun.

Penny Market loni v Česku podle své výroční zprávy zvýšil meziročně zisk o 22 procent asi na 1,2 miliardy korun. Tržby firmě stouply o 15,5 procenta na 48,7 miliardy korun.

Řetězci Tesco Stores za finanční rok končící 28. února 2023 v České republice meziročně klesl čistý zisk o 85,6 procenta na 113 milionů korun. Tržby společnosti naopak vzrostly o přibližně 3,6 miliardy korun na celkových 45,7 miliardy korun.

Zisk řetězce Lidl Česká republika v minulém účetním roce meziročně klesl o šest procent na 5,18 miliardy korun. Tržby společnosti vzrostly o 10 procent na 84,36 miliardy korun. Také finanční rok Lidlu skončil 28. února letošního roku.

Související témata:

Doporučované