Hlavní obsah

Pračka i vosí hnízdo. Lidé málo využívají asistenci při pojištění domácnosti

Foto: Shutterstock.com

Ucpal se vám v koupelně odpad? Máte na půdě vosí hnízdo? Většinou vám umí pomoci vaše pojišťovna.

U pojištění aut využíváme asistenční služby běžně. U pojištění majetku na to často zapomínáme, i když si je platíme, nebo můžeme přikoupit. Hlavní výhoda je především zajištění „nesehnatelných“ řemeslníků a rychlost.

Článek

Stane se to, když to nejméně potřebujeme. Zabouchnuté dveře od bytu, prasklá hadice od myčky, když odjíždíte na víkend. Lidé v takové chvíli začnou samozřejmě okamžitě shánět řemeslníky na opravu, ale těch je obecně nedostatek, a žádosti o akutní opravu tak většinou nemůžou vyhovět. Přitom kdo má pojištěnou domácnost, většinou je pojištěný i proti těmto „katastrofám“.

Marie Petrovová, mluvčí pojišťovny Allianz, upozorňuje, že zatímco u vozidel jsme už řadu let zvyklí využívat asistenční služby, domácí asistence tak běžně využívanou službou nejsou. „Na silnicích běžně registrujeme cca 4000 asistenčních zásahů měsíčně, u domácí asistence máme měsíčně zhruba 650–700 zásahů,“ říká Petrovová. I v této oblasti ale Allianz pojišťovna eviduje nárůst.

Společnost Global Assistance, která realizuje asistenční služby pro pojišťovnu Kooperativa, ročně uskuteční více než 70 tisíc zásahů, většinou u porouchaných vozidel.

Kooperativa ale eviduje nárůst počtu zásahů v domácnostech, vloni už vyráželi řemeslníci na pokyn asistenčního centra Kooperativy k 10 tisícům případů. „Z toho více než polovinu představovaly služby instalatérů, přes tři tisíce zásahů, a zámečníků, kterých bylo téměř 2500,“ potvrzuje mluvčí pojišťovny Kooperativa Milan Káňa. Novým trendem jsou podle něj služby desinfekce, desinsekce a deratizace, kde se jedná především o odstraňování vosích a sršních hnízd. Právě obtížný a nebezpečný hmyz se stal „populární“ toto léto, kdy problémy s ním plnily stránky novin.

Nejde přitom jenom o proplacení faktury za výjezd instalatéra či elektrikáře. V dnešní době, kdy je sehnat domů řemeslníka často neřešitelný problém, má asistenční služba pojišťovny i další velkou výhodu. Tou je právě včasný, vyžaduje-li to situace, tak dokonce okamžitý zásah.

„Asistenční společnost má nasmlouvané firmy, takže při akutní havárii by měl řemeslník dorazit do hodiny,“ popisuje situaci Milan Káňa z Kooperativy a to samé potvrzuje i zástupkyně Allianz: „Výjezdy řemeslníků asistenční služba koordinuje podle naléhavosti. V případech, jako jsou například zabouchnuté klíče nebo únik vody z prasklého potrubí, jde o odvrácení stavu nouze a takové zásahy mají jasnou prioritu.“

Pojišťovny ale musí jít s dobou. V první řadě tedy navyšují limity plnění pro využití řemeslných prací, protože cena práce řemeslníků samozřejmě narůstá. Kooperativa už má dnes horní limit ceny zásahu řemeslníka v základním pojištění stanovený na 10 tisíc korun, stejně jako Generali Česká pojišťovna. Pokud ani to na zaplacení řemeslníka nestačí, klient doplatí rozdíl v ceně.

Mění se také rozsah a typ asistenčních služeb v závislosti na tom, co současnost vyžaduje. A tak můžeme v asistenčních službách hrazených pojišťovnou najít třeba asistenci pro případ stěhování nebo asistenci v případě potřeby pozáruční opravy domácích spotřebičů.

Jan Marek, tiskový mluvčí Generali Česká pojišťovna, poukazuje ještě na další typ asistenční služby, kterým je IT a kyberasistence, tedy problémy s počítači a připojením. „Naše asistenční centrála zajistí pětkrát ročně vzdálenou pomoc v rozsahu 60 minut, rovněž klientům uhradíme náklady spojené s obnovou dat.“

Pojišťovna navíc poskytne až 20 tisíc na právní asistenci související s internetovými riziky. „To může být například poškození pověsti, urážka nebo zveřejnění důvěrných informací,“ vysvětluje Jan Marek s tím, že tyto a ještě další služby jsou u Generali Česká pojišťovna dostupné v rámci rozšířené Nadstandardní asistence.

Také u Allianz se lze v rámci pojištění majetku MůjDomov dočkat IT podpory. „Naši specialisté pomohou s odstraněním chybové aplikace či softwaru, s instalací ovladačů, s aktualizací operačního systému nebo s instalací bezplatného nebo klientem zakoupeného antivirového programu,“ vypočítala Marie Petrovová.

Co byste od pojišťovny nečekali

Pomoc lze přivolat i v případě nefunkčnosti jízdního kola nebo nehody na výletě, v takovém případě se volá cykloasistence.

Drobnější závady technik opraví na místě, typicky jde o píchlé kolo či přetrhnutý řetěz. S náročnější opravou klienta asistence zdarma odveze do servisu, domů nebo jinam, až do vzdálenosti 50 km. Pamatováno je i na případy lehčích úrazů.

„Cykloasistenci mají zdarma všichni klienti, kteří mají svůj majetek pojištěný ve variantě KOMFORT,“ říká mluvčí Kooperativy Milan Káňa. Asistenční služba této pojišťovny vloni iniciovala 170 výjezdů, přičemž zdaleka nejvíce se cykloasistence využívala v Praze a ve Středočeském kraji.

Doporučované