Článek
Tuzemský největší operátor O2 od 1. září zdraží internet na doma a pocítit by to měla většina stávajících zákazníků. Firma uvedla, že navýšení cen se bude dotýkat pouze pevného připojení k internetu a TV. Mezi hlavní důvody uvedla rostoucí náklady na provoz služeb v posledních měsících.
O navýšení cen operátora O2 první informoval projekt Mobilní operátoři v ČR na svém twitterovém účtu již začátkem července. Informaci o zdražování se pak dozvídají klienti prostřednictvím vyúčtování.
Rozsah zdražení se má dle aktuálních ceníků ve většině případů pohybovat od 50 do 100 korun, vše se ale odvíjí od konkrétních služeb, jak redakci SZ Byznys potvrdila tisková mluvčí O2 Veronika Zachariášová.
„Náklady na provoz služeb O2 v posledních měsících výrazně rostou. Abychom je dokázali zajistit i nadále v takové kvalitě a úrovni, na kterou jsou zákazníci zvyklí, museli jsme toto navýšení promítnout do cen některých fixních služeb. Zákazníky, kterých se to týká, jsme o tom v předstihu informovali. Výše se odvíjí od konkrétních služeb, které zákazník odebírá. V případě, že se změnou nesouhlasí, má zákazník vždy možnost službu bez sankce zrušit nebo přejít na jinou, která bude lépe odrážet jeho potřeby a možnosti,“ komentuje Zachariášová.
V aktuálním vyúčtování za @O2_CZ služby bohužel nalezneme toto, viz obrázek.
— Mobilní operátoři v ČR (@operatorivcr) July 3, 2022
Každý budete mít navýšení ceny o jinou částku. Záleží na počtu odebíraných služeb.
Předpokládám, že ostatní operátoři na tom budou podobně. Pokud ne už teď, tak již brzy nejspíš ano. pic.twitter.com/BTctPPKFzw
Redakce SZ Byznys oslovila i další konkurenční operátory, zda také oni plánují podobné kroky. Klienti Vodafonu mohou být alespoň prozatím v klidu, v případě T-Mobilu se redakce vlastně nic nedozvěděla a jeho zákazníci musí doufat, že jim nedorazí oznámení o zdražení.
Konkrétně pro Vodafone je podle její tiskové mluvčí Charloty Dědkové v současné době zdražování palčivou otázkou, každopádně pro zákazníky zůstává vše při starém.
„Vstupní náklady se nám zvyšují, stejně jako ostatním firmám, a jsme díky tomu pod velkým tlakem. Děláme ale vše pro to, abychom byli schopni poskytovat své služby maximálně efektivně, a proto i v této situaci nabízíme zákazníkům dlouhodobě co nejpříznivější ceny. Pokud se ovšem situace, například na trhu s energiemi, nesrovná, budeme ji muset nějakým způsobem v budoucnu zohlednit,“ vysvětluje pro SZ Byznys Dědková.
Zuzana Netolická za společnost T-Mobile poskytla redakci SZ Byznys strožejší odpověď. „Informace spojené s cenovou politikou bohužel nemůžeme dle globálních stanov komentovat. Nicméně v případě jakékoliv změny ceny našich služeb máme povinnost informovat naše zákazníky minimálně měsíc dopředu,“ říká.