Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Francouzský antimonopolní úřad vyměřil americké technologické společnosti Apple pokutu 150 milionů eur (3,7 miliardy Kč). Firma podle úřadu zneužila svého dominantního postavení v distribuci aplikací pro chytré telefony iPhone a počítačové tablety iPad při využívání osobních údajů k cílené reklamě. Úřad o tom informoval v dnešní tiskové zprávě. Apple v bezprostřední reakci uvedl, že ho rozhodnutí úřadu zklamalo.
Pokuta se týká systému App Tracking Transparency (ATT). Apple tvrdí, že tento systém poskytuje větší ochranu soukromí, protože vyžaduje, aby všechny aplikace měly ke sledování osobních údajů povolení od uživatelů.
Úřad ale dospěl k závěru, že zavedení systému ATT zkomplikovalo používání aplikací třetích stran a že pravidla systému způsobila ekonomickou újmu vydavatelům aplikací a poskytovatelům reklamních služeb. Apple nicméně upozornil, že antimonopolní úřad ve svém rozhodnutí nepožaduje žádné konkrétní změny v systému ATT.
Vyměřená pokuta představuje pouze zlomek zisků společnosti Apple. Ve svém prvním finančním čtvrtletí, které skončilo 28. prosince, firma zvýšila čistý zisk meziročně o sedm procent na 36,3 miliardy dolarů (téměř 838 miliard Kč).