Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Po dvou letech si rodina Baťů zopakuje investici do start-upu Snuggs, jenž se zabývá výrobou menstruačních kalhotek. Firma tak mění tradiční trh s hygienickými prostředky, jako jsou vložky a tampony.
V právě skončeném investičním kole investoval rodinný fond Baťů TripleB do společnosti 130 milionů korun výměnou za podíl ve firmě. Fond už v roce 2023 do firmy vložil čtyřicet milionů korun. Jak velký podíl ve společnosti za to investor získal, nechtěly strany komentovat.
„Jsme nadšení, že můžeme prohloubit naši podporu Snuggs a hrát klíčovou roli v jeho dalším mezinárodním růstu. Podporou vizionářských zakladatelů a talentovaného manažerského týmu touto investicí chceme urychlit expanzi Snuggs a zvýšit jeho dopad na globálním trhu,“ komentuje investici Thomas Archer Bata, ředitel TripleB a pravnuk Tomáše Bati, jenž před sto lety vybudoval slavné a globální obuvnické impérium.
Dle něj má Snuggs jako lídr evropského trhu „jedinečnou pozici k dalšímu rozšíření, nastavování nových standardů inovací a upevnění své reputace jako nejpokrokovější a nejrespektovanější značky v segmentu“.
Spolupráci s Baťovými potomky si pochvaluje i sama společnost Snuggs. „Kandidátů bylo během roku několik, jak ze zahraničí, tak z Česka, ale TripleB byl ze všech nejlepší a měli největší chuť náš příběh podpořit. Thomas A. Bata má bohatou zkušenost s budováním mezinárodních značek s fyzickým produktem, praktické know-how se škálováním marketingu i operativy a týmu,“ říká spoluzakladatelka Snuggs Linda Šejdová. Ta společnost založila v roce 2019 společně s Tomášem Zahradníkem.
Půlmiliardové tržby
Thomas Bata odešel v roce 2018 z obuvnické společnosti Bata, kde řídil globální marketing a založil vlastní lyžařskou módní značku Mont Gele Gear. Společně s Thomasem jsou ve vedení TripleB ještě Charlotte Bata-Howová a Thomas George Bata, rovněž pravnuk Tomáše Bati.
Přístup TripleB k firmě označuje Šejdová za fantastický. „Jsou nadšení pro náš produkt a strategii, máme chemii. Jsme opravdu vděční, že na jejich příběh můžeme navázat tím naším a moc nás to motivuje, protože Česko potřebuje nový mezinárodní úspěch ve světě značek,“ řekla pro Seznam Zprávy Šejdová. Jak velký podíl ve firmě rodinný fond Baťů za svou investici získal, nekomentovala.
Firma Snuggs získala od investorů již celkem 300 milionů korun. Její růst podpořili venture fond Nation1, investor do startupů a zakladatel Vivantis Martin Rozhoň a investiční skupina Wood & Company.
Většinu zmíněného kapitálu získal výrobce menstruačních kalhotek v posledních dvou investičních kolech. V roce 2023 tehdy společně s TripleB podpořily firmu právě Wood & Co a Nation1. Celkem šlo o 115 milionů korun. Letos se k tomu přidala částka 130 milionů.
Společnost od svého založení rychle roste. Přilákala již 700 tisíc zákaznic a prodala přes tři miliony výrobků. Působí již na sedmi trzích a minulý rok dosáhla tržeb ve výši půl miliardy korun a ukazatel zisku EBITDA (zisk před úroky, daněmi a odpisy) byl kladný.
„Před pěti lety jsme začínali jako první značka v Evropě a dnes mají menstruační kalhotky na našich klíčových trzích podíl na trhu ve výši deset až patnáct procent,“ doplňuje Švejdová. V příštích letech chce, aby se společnost zvětšila pětkrát. Jak říká, hodlá „dostat tampony a vložky na lopatky.“ Snuggs jsou ve svém segmentu jedničkou na evropském trhu.
Kvůli expanzi si ostatně firma založila pobočku v Londýně, kde pracují také oba zakladatelé. „Je to jediné skutečně mezinárodní prostředí v Evropě, kde je největší koncentrace know–how s budováním mezinárodních značek. Najali jsme zde produktové designérky ze značek jako Agent Provocateur nebo Lounge Underwear, což je to nejlepší, co Evropa ve spodním prádle má,“ uvádí Švejdová. Centrála ovšem zůstala v Praze.
Sázka na Německo
Plán na přesun do Londýna se zjevně vyplácí, protože nová kolekce jejich prádla Hugger Iconic byla vyprodána během dvou týdnů od uvedení na trh.
Většinu tržeb již společnost dosahuje mimo český trh, jenž je však stále tím největším. „Česko dělá 35 procent tržeb. Nejrychleji rostoucím a nejdůležitějším trhem je však Německo,“ popisuje Švejdová. V Česku je společnost dominantní. Mezi další významné trhy patří britský a nizozemský.
Výrobky společnosti se v Česku prodávají v sítích DM, Rossmann, Teta a Kaufland. Před pěti lety je přitom prakticky nikdo neznal.