Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Značka Eiffel Optic, v minulosti známá jako síť prodejen s brýlemi, se nadechla k novému životu. Po loňském krachu sítě získala značku z konkurzu firma erste marketing. Se získanou značkou začala provozovat internetový obchod a zároveň uzavřela partnerství s kamennou sítí Doctor Optic.
„Značka působila na tuzemském trhu více než 30 let. Eiffel Optic byl navíc vůbec první optikou v tehdejším Československu, který vystoupil z šedi a přinesl sem západní trend prodeje brýlí. Nás ale nejvíce zajímalo, jaká je aktuálně známost značky. Z průzkumů nám vyšlo, že i přes skutečnost, že Eiffel Optic více než rok nefungoval, se značka stále v povědomí veřejnosti pohybuje na třetím až čtvrtém místě. Toho by byla škoda nevyužít,“ uvedl k důvodům převzetí značky podnikatel Robin Staněk z firmy erste marketing.
Původní síť Eiffel Optik zkrachovala v únoru 2023. Tehdy měla 26 prodejen a zaměstnávala kolem 150 lidí. Mezi důvody pádu společnost jmenovala na prvním místě dopady uzavírek v době pandemie.
„Původní majitel bohužel vlivem všech možných okolností, k nimž přispěl i covid, musel podat návrh na insolvenci. Společnost provozovala pobočky vesměs v obchodních centrech, což bylo velmi nákladné. My touto cestou jít nechceme. Chceme se soustředit výhradně na nabídku oční optiky přes internetový obchod,“ sdělil nový majitel značky.
Přes sázku na e-shop bude Eiffel Optic spolupracovat se sítí Doctor Optic.
„Vnímáme, že v tomto oboru je zkrátka někdy nutný i fyzický kontakt se zákazníkem. Ať už jde o měření zraku, úpravu a servis brýlí, nebo reklamace. Proto jsme se rozhodli pro spolupráci s partnerskými pobočkami, které navážou na naši práci v online prostoru a zákazníka budou schopné obsloužit i fyzicky,“ doplnil Staněk z erste marketing.
Z konkurenčních hráčů má na tuzemském trhu s brýlemi silné postavení například síť Fokus Optik, patřící do skupiny slovenského miliardáře Miroslava Výboha. Mezi další firmy v oboru patří například prodejny GrandOptical.