Hlavní obsah

Změní „největší hospoda“ pivo? Provozovatel O2 areny vypsal tendr

Foto: Michal Šula, Seznam Zprávy

Multifunkční O2 arena v pražských Vysočanech.

Společnost Bestsport, která provozuje O2 arenu, oslovila čtyři největší české pivovary, včetně dosavadního dodavatele Pivovarů Staropramen, aby nabídly své pivo. Co se v hale bude čepovat, chce rozhodnout do konce léta.

Článek

Diváci na květnovém mistrovství světa vypili při sledování bojů na ledě kolem 300 tisíc litrů piva, o 40 tisíc víc než během předchozího domácího šampionátu v Praze a Ostravě v roce 2015. V Ostravar aréně to letos bylo 60 tisíc litrů Ostravaru, zatímco v pražské O2 areně 240 tisíc litrů desítky Staropramenu.

Všechna piva uvařily Pivovary Staropramen, kterým patří i pivovar Ostravar. Ten je generálním partnerem vítkovické haly od roku 2016 a v roce 2021 prodloužil spolupráci o dalších pět let. „Je to jednoduché: Dodavatelem piva do Ostravar arény je pivovar Ostravar,“ napsal SZ Byznys předseda představenstva společnosti Vítkovice Aréna Petr Handl.

Staropramen začal svou desítku dodávat do pražské haly od jejího vzniku v roce 2004 a o devět let později smlouvu na zásobování arény pivem obhájil. Podle informací SZ Byznys tento kontrakt vyprší ke konci letošního roku. Firma Bestsport, která halu provozuje a stejně jako hala patří společnosti PPF, proto vypsala tendr na nového dodavatele.

„Výběrové řízení v současnosti probíhá. Do konce měsíce bychom měli dostat nabídky, v průběhu léta bychom je chtěli vyhodnotit a na základě výsledků rozhodnout,“ říká mluvčí Bestsportu Zuzana Krejčíková. Vítězný pivovar by pak měl své pivo do O2 areny začít dodávat v průběhu příštího roku.

O arénu si to rozdá velká čtyřka

Bestsport oslovil čtyři pivovarnické společnosti. Nabídku zúčastnit se výběrového řízení potvrdily SZ Byznys Pivovary Staropramen, Plzeňský Prazdroj a Budějovický Budvar. Pivovary Staropramen o pokračování spolupráce stojí. „Pivovary Staropramen jsou oficiálním dodavatelem piva do O2 areny již 20 let. Naše společnost má zájem v tomto partnerství i nadále pokračovat,“ uvedla mluvčí firmy Denisa Mylbachrová.

Pražské pivovarníky favorizuje i skutečnost, že pivní rozvody a výčepy nejsou v majetku haly, ale patří právě Pivovarům Staropramen, které je při zahájení provozu do haly instalovaly. „Nový dodavatel by se s nimi musel dohodnout na odkoupení nebo pronájmu, to jsou další náklady navíc,“ řekl SZ Byznys zdroj z pivovarnického prostředí, který si ale nepřál být jmenován.

Plzeňský Prazdroj se zatím nerozhodl, jestli se do výběrového řízení zapojí. „Aktuálně řešíme možnosti a podmínky tendru a zvažujeme, jestli se ho budeme účastnit,“ uvedl obchodní ředitel Prazdroje Roman Trzaskalik.

Naopak státní Budějovický Budvar se do tendru zapojí. „Byli jsme pozváni a budeme se účastnit. Další podrobnosti nám ale budou sděleny až poté, co budou přihlášeni všichni kandidáti. Konkrétní cenová nabídka se skládá z ceny piva a také z marketingové podpory, kterou pivovar nabízí,“ uvedla mluvčí Budvaru Barbora Povišerová.

Mluvčí české pobočky koncernu Heineken Dita Jacobson na dotazy redakce nereagovala. V dřívějším vyjádření ale účast v tendru neodmítla. „V případě, že by bylo otevřené výběrové řízení na dodavatele piva do O2 areny, tak bychom se jako jedna z předních pivovarnických společností v Česku účasti nebránili,“ napsala Jacobson.

O dodávky piva do O2 areny by stály i některé pivovary, které Bestsport do tendru nepozval. Například Pivovary Lobkowicz by podle své mluvčí Martiny Huskové mohly pro O2 arenu uvařit speciální pivo podle požadavků provozovatele i s preferovaným názvem.

Za 20 let provozu arény se v ní podle provozovatele vypilo zhruba šest milionů litrů piva, tedy průměrně 300 tisíc litrů za sezonu. Pro pivovary však není zásobování arény vzhledem k velkým poplatkům provozovateli příliš lukrativní a hlavním přínosem je zviditelnění značky před statisíci lidí, kteří ročně halu navštíví.

Fanoušci by chtěli větší výběr

Nejčastějšími návštěvníky O2 areny jsou fanoušci hokejové Sparty Praha, která v hale hraje domácí extraligové zápasy. Podle Jana Konáše z vedení fanklubu Sparta Hockey Supporters už někteří hokejoví příznivci během utkání pivo nepijí.

„Již pár sezon patřím k lidem, kteří si dají pár piv před zápasem a po zápase v některé z přilehlých hospod a během zápasu pijí vodu,“ říká Konáš.

Nabídka piv v O2 areně by podle něj mohla být pestřejší. „Určitě bych ale uvítal větší rozmanitost. Skvělé by bylo, kdyby kromě velkého partnera oslovila O2 arena i menší české pivovary a nabízela jejich piva v rámci pár stánků, klidně pouze na vybraných zápasech a akcích. Podobně jako se během posledního play-off prodával na třech místech v aréně Radegast,“ dodává.

Doporučované