Článek
Čistý zisk italského módního domu Prada v loňském roce stoupl o 25 procent na 839 milionů eur (21 miliard Kč). Skupině se daří vzdorovat zpomalení poptávky po luxusním zboží a překonává mnoho svých konkurentů. Oznámila to v úterý společnost.
Čisté tržby se loni zvýšily o 17 procent na 5,43 miliardy eur. Tržby rostly ve všech regionech dvouciferným procentním tempem. Výjimkou byl americký region, kde se tržby zvýšily o devět procent.
Maloobchodní tržby, které mají hlavní podíl na celkových tržbách, stouply o 18 procent, hlavně díky menší značce Miu Miu, jejíž tržby meziročně stouply o 93 procent. Tržby hlavní značky Prada se zvýšily o čtyři procenta.
Prada zvažuje nákup Versace či Jimmy Choo
Agentura Bloomberg v neděli uvedla, že Prada se blíží dohodě o koupi konkurenční skupiny Versace, za kterou chce zaplatit téměř 1,5 miliardy eur. Podnik založil zesnulý návrhář Gianni Versace v 70. letech minulého století a více než 20 let je jeho kreativní ředitelkou sestra Gianniho, Donatella.
Italský list Corriere della Sera v úterý napsal, že Prada má zájem také o převzetí značky Jimmy Choo, kterou stejně jako firmu Versace vlastní Capri Holdings. Za obě společnosti by podle listu mohla zaplatit 1,5 miliardy až dvě miliardy eur.
V prohlášení nebyla žádná zmínka o možné akvizici a finanční ředitel Andrea Bonini na dotaz uvedl, že firma „fámy nekomentuje“. Skupina měla na konci prosince čistou hotovost 600 milionů eur, což by mohlo pomoci financovat případnou akvizici, napsala agentura Reuters.
Firmu založil v roce 1913 Mario Prada, původně jako podnik na prodej kabelek, zavazadel a stříbrného nádobí pro evropskou elitu. Dnes patří Prada mezi přední světové výrobce luxusního zboží, jako jsou kabelky, obuv, kožené zboží, oděvy a doplňky.
Kromě hlavní značky Prada jí patří i značky Miu Miu, Church's, Car Shoe, historická cukrárna Pasticceria Marchesi a jachtařský tým Luna Rossa.