Hlavní obsah

Žebříček nejvlivnějších českých médií. Kdo je vlastní a kdo vydělává

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Miliony čtenářů a diváků lákají na svůj obsah mediální domy v Česku. A ty největší si v posledních letech rozebrali čeští miliardáři. Forbes sestavil výběr nejvlivnějších českých médií a jejich majitelů.

Článek

Forbes po pěti letech, během nichž se mediální trh výrazně proměnil, opět sestavil detailní přehled nejsilnějších tuzemských vydavatelství – osm největších zpravodajských domů doplnil o dvě nezávislé veřejnoprávní instituce.

Z analýzy Forbesu vyplývá, že mediálním domem, který v tuzemsku dokáže denně zasáhnout nejpočetnější publikum, je Seznam. Společně s médii vydavatelství Borgis, v němž drží třetinový podíl, osloví skupina Seznam každý den až šest milionů lidí. Těží přitom ze síly své domovské stránky, která je dodnes pro mnohé vstupní branou do digitálního světa.

Přes pětimilionovou hranici denního zásahu se svým obsahem dostanou rovněž FTV Prima, skupina CME, která vlastní Novu, Czech Media Invest, pod níž spadá Czech News Center s tituly jako Blesk, Reflex či Deník Sport, a Česká televize.

Seznamu zároveň náleží nálepka nejvýdělečnější české mediální instituce současnosti. Při obratu 4,96 miliardy korun se jeho ziskovost pohybuje těsně pod dvěma miliardami. Na miliardové tržby dle žebříčku sahají ale i další mediální domy, jako je například FTV Prima, CME, Czech Media Invest a další.

Společnost Seznam.cz je vydavatelem on-line deníku Seznam Zprávy.

Doporučované