Článek
Pátek, sobota, neděle a pondělí. Z tradičního slevového pátku se letos stala marketingová akce trvající u některých obchodníků i několik týdnů. Vrcholem pak bude tzv. Cyber Monday, které se zaměřuje zejména na elektroniku.
„Když to porovnáme s běžným víkendem tohoto roku, tak ten nárůst je víc než 150procentní,“ říká Samuel Huba, ředitel firmy Shoptet, jejíž obchodní platformu používá 28 tisíc e-shopů, tedy víc než polovina trhu.
„Čtyři miliardy během těchto pár dnů znamenají, jako kdyby každý občan této republiky včetně kojenců, utratil na internetu 400 korun,“ doplnil.
Shoptet
- Shoptet vznikl jako projekt firmy Cybergenics Tomáše Krejčího a Miroslava Uďana.
- V roce 2011 do firmy vstoupil investor a spoluzakladatel portálu Centrum.cz Ondřej Tomek. Aktuálními vlastníky jsou Miroslav Uďan a Ondřej Tomek.
- Působí ve třech zemích: v Česku, na Slovensku a v Maďarsku.
- Letos plánují dosáhnout obratu 402 mil. korun. Obraty všech e-shopů fungujících na jejich platformě činily loni 50 mld. korun.
Slevy od jednotek až po desítky procent letos přilákaly i starší ročníky.
„V e-shopech nyní nakupují i sedmdesátníci, kteří se až do pandemie drželi kamenných prodejen,“ zmiňuje trend letošního podzimu Samuel Huba.
Nejčastější položkou v internetovém nákupním košíku jsou elektronika, počítačové hry a komponenty, herní konzole, hračky a sezónní oděvy.
Vánoční nákupy začaly dřív
Ucpaný Suez, nedostatek čipů, zpomalená mezinárodní doprava, problémy dodavatelů – to všechno způsobilo, že letos začali zákazníci myslet na dárky k Vánocům dříve.
„Určitě nikdo nechce dát pod vánoční stromeček svým dětem voucher například na elektronické piano, s tím, že by mohlo přijít za šest měsíců,“ vysvětlil Samuel Huba.
Kdy tedy nakoupit, aby balíček dorazil včas? Dozvíte se v rozhovoru ve videu nahoře.