Článek
Horší období pro výpadek těžko najít. V době největšího předvánočního náporu spadl Alze na hodinu web. Na vině byla podle tiskové mluvčí Daniely Chovancové technická chyba. Na webových stránkách nebylo možné v době výpadku zboží objednávat ani prohlížet.
„Na našich stránkách Alza.cz došlo kolem 16. hodiny k několikaminutovému výpadku z důvodu technické chyby. Ta je již odstraněna a vše by mělo fungovat správně. Omlouváme se všem zákazníkům za vzniklé komplikace,“ okomentovala Chovancová.
Na výpadek upozorňovali jednotliví zákazníci například na Twitteru.
Že Alza nejede ... ? No tak zbývá přesně týden do Štědrého dne a dneska má také část dopravců poslední den garance doručení do Vánoc. :-) pic.twitter.com/UMVOLHtt7B
— Jiří Mareš (@jirimares) December 17, 2021
Výpadek největšího internetového prodejce nastal přesně týden před Štědrým dnem. Jak ale ve vyjádření pro SZ Byznys řekla tisková mluvčí, nápor zákazníků výpadek nezpůsobil, šlo pouze o technickou chybu v rámci správy webu.
Hodinové „okno“ přišlo v den, který je pro velkou část internetových zákazníků ten poslední, kdy mohou nakoupit vánoční dárky a být si jistí, že zboží do Štědrého dne dorazí. Takové termíny totiž garantují jak velká část českých e-shopů, tak samotní dopravci.
„Lidem doporučujeme objednávat dárky s doručením na domácí adresu do pátku 17. prosince, aby e-shopy měly dostatek času zboží zabalit a vyskladnit tak, aby došlo k předání balíku do přepravy GLS v pondělí 20. prosince. V tom případě stihneme provést standardně i druhý bezplatný pokus o doručení, když není příjemce zastižen. Při přímém objednání přepravy do výdejního místa GLS ParcelShop je možno dát balík do přepravy až o dva dny později, tj. 22. prosince,“ řekl například Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.