Hlavní obsah

Muskův X zavádí předplatné. Rok vyjde na dolar

Foto: koláž: Pavel Kasík, Seznam Zprávy, AI vizualizace

Ilustrační foto.

Sociální síť X experimentuje s předplatným. Chce ho použít jako zbraň proti robotům, ale zároveň tím látá díru ve svém rozpočtu.

Článek

Sociální síť X bude testovat nový model předplatného. Za použití základních funkcí, jako „like“, přeposílání nebo citování příspěvků jiných uživatelů, chce vybírat roční poplatek jeden dolar (23 Kč).

Účelem zavedení nového modelu předplatného, které označuje jako „Not A Bot“, je boj proti robotům a spammerům. „Pomůže nám to v boji proti botům a spammerům a zároveň vyváží dostupnost platformy s nízkou výší poplatku,“ stojí v příspěvku na blogu sociální sítě.

Poplatek se má v jednotlivých zemích lišit v závislosti na směnném kurzu. Nový způsob bude nejprve k dispozici uživatelům na Novém Zélandu a Filipínách. Test se nedotkne stávajících uživatelů, jak také uvádí blog společnosti.

Noví uživatelé však budou moci pouze prohlížet a číst příspěvky, sledovat videa a účty.

Roboti jsou pro Elona Muska, který společnost dříve známou jako Twitter loni koupil, problematickým tématem. V červenci X zavedla limit pro počet prohlížených příspěvků, aby „zajistila autenticitu“ uživatelské základny.

Začátkem tohoto měsíce agentura Reuters s odvoláním na informovaný zdroj uvedla, že se generální ředitelka X Linda Yaccarinová setkala s věřiteli společnosti. Na tomto setkání uvedla, že společnost bude testovat tři úrovně předplatného.

Jak vypadá budoucnost internetu?

Prémiový tarif společnosti X, který v současné době stojí 7,99 dolaru měsíčně, by byl rozdělen do úrovní, které by společnosti umožnily účtovat zákazníkům různé částky podle toho, kolik reklam se jim zobrazí, uvedla agentura Bloomberg.

Kromě toho síť podle ředitelky spustí další funkce, které by mohly přinést příjmy – jde například o nakupování a platby.

X se od chaotického převzetí Elonem Muskem potýká s nevídaným úprkem inzerentů. Podle agentury Reuters se každý měsíc tržby meziročně propadaly minimálně o 55 procent. Na dno si X sáhl v prosinci 2022 – v porovnání se stejným měsícem roku 2021 se tržby scvrkly o 78 procent.

Související témata:

Doporučované