Článek
Sociální síť X bude testovat nový model předplatného. Za použití základních funkcí, jako „like“, přeposílání nebo citování příspěvků jiných uživatelů, chce vybírat roční poplatek jeden dolar (23 Kč).
Účelem zavedení nového modelu předplatného, které označuje jako „Not A Bot“, je boj proti robotům a spammerům. „Pomůže nám to v boji proti botům a spammerům a zároveň vyváží dostupnost platformy s nízkou výší poplatku,“ stojí v příspěvku na blogu sociální sítě.
Poplatek se má v jednotlivých zemích lišit v závislosti na směnném kurzu. Nový způsob bude nejprve k dispozici uživatelům na Novém Zélandu a Filipínách. Test se nedotkne stávajících uživatelů, jak také uvádí blog společnosti.
Starting today, we're testing a new program (Not A Bot) in New Zealand and the Philippines. New, unverified accounts will be required to sign up for a $1 annual subscription to be able to post & interact with other posts. Within this test, existing users are not affected.
— Support (@Support) October 17, 2023
This…
Noví uživatelé však budou moci pouze prohlížet a číst příspěvky, sledovat videa a účty.
Roboti jsou pro Elona Muska, který společnost dříve známou jako Twitter loni koupil, problematickým tématem. V červenci X zavedla limit pro počet prohlížených příspěvků, aby „zajistila autenticitu“ uživatelské základny.
Začátkem tohoto měsíce agentura Reuters s odvoláním na informovaný zdroj uvedla, že se generální ředitelka X Linda Yaccarinová setkala s věřiteli společnosti. Na tomto setkání uvedla, že společnost bude testovat tři úrovně předplatného.
Jak vypadá budoucnost internetu?
Prémiový tarif společnosti X, který v současné době stojí 7,99 dolaru měsíčně, by byl rozdělen do úrovní, které by společnosti umožnily účtovat zákazníkům různé částky podle toho, kolik reklam se jim zobrazí, uvedla agentura Bloomberg.
Kromě toho síť podle ředitelky spustí další funkce, které by mohly přinést příjmy – jde například o nakupování a platby.
X se od chaotického převzetí Elonem Muskem potýká s nevídaným úprkem inzerentů. Podle agentury Reuters se každý měsíc tržby meziročně propadaly minimálně o 55 procent. Na dno si X sáhl v prosinci 2022 – v porovnání se stejným měsícem roku 2021 se tržby scvrkly o 78 procent.