Hlavní obsah

Výrobce jídel do krabičky nabírá stamiliony. Chce vládnout trhu

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační snímek.

Oběd do krabičky je trendem, ze kterého chce vytěžit výrobce z Moravy Zdravé stravování. Peníze k expanzi získá v novém fondu CCD Food Sicav.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Dvojka na trhu v „hotovkách“ do krabičky Zdravé stravování má ambice výrazně navýšit výrobu i prodej dietní a zdravé stravy, která boduje především u lidí, žijících ve větších městech.

„S novou expanzí se chceme v České republice stát jedničkou na trhu,“ líčí Lukáš Drlík, majitel firmy Zdravé stravování, která denně prodá okolo 35 tisíců krabiček s pestrou stravou. Neskromný cíl ale znamená předstihnout lídra trhu, potravinářský koncern z Norska Orkla.

Zdravé stravování na trhu a konkurence

Firma Lukáše Drlíkova, která letos cílí na obrat půl miliardy korun, se zaměřuje na kvalitnější segment než Orkla. Obě firmy však zároveň dodávají do obchodních řetězců jako je Tesco, Kaufland, Lidl a Penny Market. Jejich konkurentem s menším podílem je pak značka Cibule Hopi Holdingu.

Lukáš Drlík je majitelem skupiny 2D Group, kam patří několik společností z oblasti gastronomie včetně Zdravého stravování, akvaponické farmy inGreen, výrobce prémiových krmiv pro domácí zvířata Barf a také autopůjčovna chladírenských dodávek. Firmy ve skupině letos cílí na obrat kolem 600 milionů korun, hrubý provozní zisk EBITDA se dostane na hodnoty mezi 40 a 50 miliony Kč.

Kvůli chystané expanzi v hotových jídlech ale nyní Drlík přistoupil k zásadnímu strategickému kroku. Společnost Zdravé stravování převedl do nově vzniklého investičního fondu CCD Food Sicav, kde figurují také dva spoluzakladatelé fondu Czech Capital Fund SICAV a investiční skupiny KHYPO Miloš Vančura a Riccard Pastore.

„Do fondu vkládáme vlastní finanční prostředky, ale i prostředky investorů. V prvním kroku to znamená převod Zdravého stravování do fondu a ve druhém akvizice a následný rozvoj dalších firem a projektů. O nových projektech už nyní vyjednáváme,“ popsal Drlík pro SZ Byznys.

Nový fond usiluje o koupi menších potravinářských provozů s podobným zaměřením na gastronomii a zdravou výživu, tedy například hotová jídla, dochucovadla a věci, které se používají k přípravě jídel. „Vidíme například možné synergie v nákupu, naopak mohu říct, že nemáme v úmyslu kupovat např. výrobce nápojů,“ dodal podnikatel.

Do nového fondu by se měly postupně přesunout některé další společnosti z Drlíkovy skupiny 2D Group. K chystané expanzi, která má posílit Zdravé stravování na trzích v Německu, Itálii a Švýcarsku, chce fond v první fázi získat 160 milionů korun, následně dalších sto milionů. Část prostředků již od investorů vybral.

„Peníze použijeme na rozšíření výrobní kapacity stávajících závodů, ale také obchodní expanzi v ČR i v zahraničí, kam už nyní v menší míře dodáváme. Výhledově chceme navýšit kapacitu výroby na dvojnásobek,“ říká Drlík.

Stávající výrobní areál ve Strážnici na Moravě by se tak měl rozšířit z osmi tisíc metrů čtverečních o novou halu s rozlohou šest tisíc metrů čtverečních.

Kromě zmíněných zemí dnes již firma dodává menší objemy do Rakouska, Maďarska a na Slovensko. Momentálně má připravenou zkušební dodávku do Německa. Jádro byznysu má v České republice.

„Prostor pro růst je. Když se podíváte do Itálie, v tamním supermarketu máte deset metrů dlouhé regály s hotovkami a to samé ve Francii. Lidé mají méně a méně času a trh s hotovkami roste,“ dodal Drlík.

Zákazníci chtějí kvalitu

Zájem lidí o jídlo v krabičkách roste několik let. Tempo akcelerovala pandemie koronaviru, která zpopularizovala práci z domova.

„Počet lidí, kteří si kupují hotová jídla místo návštěvy restaurace, roste přímo úměrně zdražování v gastru. Hotovky stále častěji nahrazují například obědy v kancelářích, jen na příští rok odhadujeme další skoro dvacetiprocentní růst zájmu,“ potvrzuje mluvčí e-shopu Košík.cz František Brož.

Podle něj se navíc zvyšuje náročnost zákazníků, kteří vyžadují stále větší kvalitu a chutnější receptury. „Hotovka už je zkrátka brána jako plnohodnotné jídlo a podle toho musí chutnat a vypadat,“ dodal.

Související témata:
Krabičková dieta

Doporučované