Hlavní obsah

V O2 areně poteče Staropramen dalších pět let

Foto: Pivovary Staropramen

Staropramen se v O2 areně čepuje už více než 20 let.

Pivovary Staropramen zvítězily v tendru na dodávky piva do největší multifunkční haly v ČR. Desítka ze Smíchova se tak bude čepovat ještě pět let v O2 areně i hale O2 universum. Někteří fanoušci hokejové Sparty ale radost nemají.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Pokud si návštěvníci sportovních a kulturních akcí v pražské O2 areně budou chtít dát pivo, do kelímků jim dalších pět let načepují nepasterizovanou desítku Staropramen. Smíchovský pivovar z nadnárodní skupiny Molson Coors zůstává výhradním dodavatelem piva do O2 areny, jímž se stal už při jejím otevření v roce 2004.

„Jsme velmi rádi, že Staropramen i nadále zůstává oficiálním pivem O2 areny a že značka bude přítomna na prestižních kulturních a sportovních akcích. Velmi si vážíme dlouholetého partnerství se společností Bestsport a uděláme maximum pro to, abychom zůstali spolehlivým dodavatelem kvalitního piva,“ uvedl ředitel společnosti Pivovary Staropramen Teo Ćendo.

O dodávky do multifunkční arény v pražské Libni se kromě Staropramenu ucházel i největší český pivovar Plzeňský Prazdroj, státem vlastněný Budějovický Budvar a podle informací SZ Byznys také nadnárodní Heineken, který Česku vaří pivo mimo jiné pod značkami Krušovice, Březňák či Starobrno.

Fakta o O2 areně

  • Dřívější názvy: Hala Sazka, Sazka Arena
  • Investor: Bestsport (vlastněný sportovními svazy)
  • Dnešní majitel a provozovatel: PPF (dceřiná firma Bestsport)
  • Kde stojí: Praha-Libeň
  • Architekt a generální projektant: Vladimír Vokatý a Martin Vokatý, Atip
  • Statika konstrukce střechy: Vladimír Janata, Excon
  • Statika železobetonových konstrukcí: Milan Mužík, PPP – Pardubice
  • Jak dlouho se stavěla: 17 měsíců
  • Datum otevření: 27. března 2004
  • Střecha: průměr 135 metrů, vzepětí 9 metrů, 36 nosníků se sbíhá na příhradovém válci o průměru 18 metrů a výšce 12,3 metru.
  • Kapacita: hokej 17 220 lidí, koncerty až 20 tisíc lidí, atletika 11 tisíc lidí
  • Kolik stála: Předběžné studie odhadly náklady na dvě až tři miliardy korun, kvůli problémům s financováním narostly minimálně na 7,2 miliardy, během let to mohlo být dle některých odhadů až více než 20 miliard korun.

Podle provozovatele haly, společnosti Bestsport ze skupiny PPF, nerozhodovalo o vítězi jen samotné pivo, ale i další aspekty. „Nejde pouze o kvalitu produktu, ale také o technologické vybavení partnera, na které se lze stoprocentně spolehnout, a o další marketingovou a technologickou podporu,“ řekl SZ Byznys ředitel Bestsportu Robert Schaffer.

„Staropramen za celou dobu naší spolupráce ani jednou nezklamal – jinými slovy, nikdy se nestalo, že by během akce došlo pivo,“ dodal. Výběr dodavatele měl proběhnout už v létě, doba výběru podle Schaffera ale odpovídala významu spolupráce. „Nějaký čas zabralo posuzování nabídek a zbývající čas jsme strávili přípravou smluvní dokumentace,“ doplnil.

Jedním z hlavních faktorů tak bylo i vlastnictví takzvaného pivního hospodářství v aréně, tedy čtyři pivní tanky, 2,7 kilometru pivního vedení a téměř 200 výčepních stanic. Celý systém vlastní Pivovary Staropramen a pokud by zvítězil jiný zájemce, musel by si jej pronajmout nebo koupit.

Ročně se v O2 areně vypije zhruba 300 tisíc litrů piva. Jedinou výjimkou z exkluzivních práv Staropramenu jsou zápasy hokejové Sparty. Při nich se v dolním patře arény u několika stánků čepuje i pivo Radegast od Plzeňského Prazdroje, který je jedním ze sponzorů celé extraligy ledního hokeje.

Sparťané se těšili na změnu

Právě fanoušci hokejové Sparty ale doufali, že tendr přivede do výčepů v aréně jiné pivo. „Jsme zklamaní, doufali jsme, že by mohlo dojít ke změně,“ říká Jan Konáš, šéf fanklubu Sparta Hockey Supporters.

Podle dlouholeté fanynky HC Sparta Marie Hanušové je při utkáních mnohem větší zájem o sudový Radegast než o tankový Staropramen. „Na Radegast se vždycky stojí fronty. Co jsem se bavila s lidmi, tak bychom si všichni přáli, aby se v hale pivo změnilo,“ říká Hanušová.

Ředitel společnosti Bestsport ale považuje Staropramen za dobrou volbu. „Sto lidí, sto chutí. Staropramen však patří mezi nejoblíbenější piva mezi českými spotřebiteli,“ říká Schaffer.

Někteří návštěvníci hokejových utkání by si také přáli obecně širší výběr, například piva z lokálních minipivovarů. Ani to není podle Schaffera možné, protože hala má s Pivovary Staropramen exkluzivní smlouvu.

Pivovary Staropramen jsou s ročním výstavem tří milionů hektolitrů druhou největší tuzemskou pivovarskou skupinou. Tou největší je Plzeňský Prazdroj, který ročně uvaří 12,5 milionu hektolitrů piva. Česká pobočka koncernu Heineken je s 2,5 miliony hektolitrů třetí.

Doporučované