Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Provozovatel prodejen Trdlokafe, ale i Kofi-Kofi, Bubblify, Twistcafe, My Food Place, Pizza Raketou, Rio či Cinname se poprvé vydává mimo gastronomický byznys. Společnost Twistcafe Group, pod kterou zmíněné koncepty spadají, kupuje značku Kytky od Pepy.
„Twistcafe Group se z prodejce trdelníků stala developerem franšíz. Česko není nafukovací, takže jsme tlačeni expandovat mimo ČR a zároveň se dívat po dalších úspěšných konceptech ve střední Evropě. Kytky od Pepy jsou z našeho pohledu nejlepší české květinářství, což potvrzují zejména zkušenosti zákazníků,“ uvedl pro SZ Byznys šéf Twistcafe Group Radek Klein.
Twistcafe Group kupuje pouze značku a prodejny řetězce Kytky od Pepy, ze kterých vytvoří novou firmu. Samotná společnost Kytky od Pepy zůstává původním majitelům a bude do prodejen nadále dodávat květiny. Hodnota transakce podle Kleina dosáhne „středních desítek milionů korun“. Obrat firmy Kytky od Pepy činil v roce 2023 zhruba 250 milionů korun, po celém Česku provozuje 21 prodejen.
Nový koncept budou v rámci skupiny Twistcafe Group řídit zakladatelé značek Bubblify a Rio Andrea Fenn a Daniel Ryška. Spojení kávy a občerstvení s květinami má podle nich zákazníkům zpříjemnit čekání v prodejnách.
Zážitek pro zákazníka
„Inspirovali jsme se v zahraničí, kde jsou květinářství, která zákazníkům čekání různými způsoby zpříjemňují a dělají z povinnosti zážitek. Je to trend posledních let napříč službami a u nás to chybí,“ napsala Fenn SZ Byznys.
„Naším cílem je posunout tradiční květinářství na novou úroveň – místo, kde si lidé kromě čerstvých květin mohou vychutnat i kvalitní kávu nebo si vybrat originální české řemeslné výrobky,“ vysvětluje Fenn. „Nechystáme se ale z prodejen udělat kavárny,“ dodává.
Twistcafe Group provozuje více než deset franšízových sítí s rychlým občerstvením a dalším sortimentem v 15 různých zemích včetně USA, Kataru nebo Dubaje. Ke konci roku 2024 měla jejich síť přes 500 prodejen. Investorům nabízí provozování vlastních franšíz, které jim staví na klíč.
Podle Kleina už má Twistcafe Group v Česku dostatek konceptů a chce se nyní soustředit na příležitosti především v západní Evropě a v USA.