Hlavní obsah

Toyota v Česku otevírá největší logistický hub v Evropě

Foto: Jan Pospíšil, Seznam Zprávy

Nový logistický hub má kapacitu 350 tisíc aut ročně.

Toyota otevřela v Kolíně nový logistický hub, od kterého si slibuje zlepšení kvality služeb a zkrácení doby dodání vozidel. Jde o investici přes 400 milionů korun s kapacitou 350 tisíc aut.

Článek

Kolínská Toyota posiluje svou pozici v rámci koncernu. Právě v Kolíně totiž automobilka otevírá svůj první logistický megahub.

„Je to největší hub, který Toyota v Evropě má, s kapacitou až 350 tisíc vozů ročně,“ řekl v rozhovoru pro SZ Byznys prezident Toyota Motor Manufacturing Czech Republic Robert Kiml.

420 milionů korun do Kolína

Celkové investice dosáhne 17 milionů eur, tedy více než 420 milionů korun, v jednu chvíli může být na místě i 18 tisíc aut. Hub poslouží celé střední Evropě, kromě Česka tedy i Německu, Rakousku, Slovensku, Maďarsku a Polsku.

„My jako Toyota se teď snažíme přerodit z výrobce automobilů do firmy, která zajišťuje mobilní servisy svým zákazníkům. Toho chceme dosáhnout tím, že rozšíříme svoje portfolio aktivit, které děláme. Jedním z kroků, který my jako výrobní záloha budeme dělat, je, že budeme servisovat a snažit se individualizovat automobily pro naše zákazníky,“ vysvětluje Kiml.

Hub by měl zlepšit kvalitu služeb a zkrátit dobu dodání vozidel. Zároveň umožní více předprodejních služeb a přizpůsobení vozidel zákazníkům.

Posílení pozice

„Otevření našeho megahubu v Kolíně představuje významný milník v naší logistické strategii. Toto zařízení stanovuje nový standard v logistice vozidel,“ říká k tomu Jean-Christophe Deville, viceprezident pro dodavatelský řetězec v Toyota Motor Europe.

„Investice ve výši 17 milionů eur do kolínského megahubu demonstruje neochvějný závazek Toyoty podnikat v České republice. Tento strategický krok nejen posiluje naši přítomnost ve střední Evropě, ale také odráží naši důvěru v potenciál tohoto regionu,“ dodává Kiml, podle kterého v tuto chvíli v hubu pracuje 50 lidí. „My jsme poskytli zaměstnance z našeho závodu a zároveň nabrali do našeho závodu jiné zaměstnance,“ dodává Kiml.

Po železnici do dalších závodů

Kolínský závod také posílil své železniční spojení –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ kolejemi je napojen hned na několik evropských automobilových továren Toyoty, což snižuje emise CO2 z logistiky vozidel.

„Propojujeme se se závodem v Anglii, Francii i s huby v ostatních lokacích. V tuto chvíli máme po železnici kolem čtyřiceti procent dopravy, ale do budoucnosti bychom se chtěli posunout na 60 až 70 procent. To se ale odvíjí od schopnosti českého železničního koridoru zvládnout tuto kapacitu,“ dodává Kiml.

Doporučované