Hlavní obsah

Ve světě televizní reklamy padne nový rekord

Foto: Pexels

Ilustrační foto.

Kolik stojí třicet sekund reklamy během jedné z nejsledovanějších sportovních akcí světa? Televizní stanice Fox láme rekordy a účtuje si historicky největší částku.

Článek

Už za dva dny začíná další ročník jedné z nejsledovanějších událostí ve světě sportu, která každoročně k televizním obrazovkám naláká miliony diváků. Finálový zápas ligy amerického fotbalu Super Bowl však netáhne jen skalní sportovní fanoušky. Událost se díky tradiční přestávkové show, kde vystupují slavné hudební hvězdy, stala svátkem i pro příznivce popkultury.

Není proto divu, že se do vysílacího času akce mnoho velkých a známých značek snaží protlačit své reklamy a televizní spoty. Není to však zadarmo…

Cena reklamy během Super Bowlu láme rekordy. Letos firmy třicetisekundové vysílání vyjde na sedm milionů dolarů, což je v přepočtu při aktuálním kurzu zhruba 154 milionů korun. Jde o historicky zatím vůbec nejvyšší cenu za reklamní spot během vysílání finále.

O výši ceny informoval sportovní zpravodajský portál Front Office Sports, pro který ji zveřejnila společnost Anheuser-Busch. Ta bude mít na kanále Fox v letošním Super Bowlu celé tři minuty národního vysílacího času, a celkově tak největší pivovarnický podnik v USA vyjde reklama na přibližně 42 milionů dolarů.

Naposledy když stanice Fox vysílala Super Bowl, což se stalo v roce 2020, náklady na reklamu činily podle informací analytické společnosti Nielsen 5,6 milionu dolarů. Za dva roky tak jde pro inzerenty až o čtvrtinový nárůst ceny.

50 minut reklamy

Část toho, co dělá vysílací čas Super Bowlu tak lukrativním, je samozřejmě kromě množství diváků i množství reklam, které se do tohoto okna vejdou.

Podle datové společnosti Statista může televizní stanice během Super Bowlu odvysílat mezi 80 a 100 reklamami. V čase tak televize odvysílá během finálového zápasu asi 50 minut reklam a inzerenti dohromady zaplatí reklamy v hodnotě 700 milionů dolarů.

Cena za první Super Bowl

Historicky první Super Bowl byl odvysílán v roce 1967. Byl to také jediný ročník, kdy bylo finále vysíláno současně na dvou televizních kanálech - CBS a NBC.

Lišila se i cena za vysílané reklamy. NBC první rok nabízelo značkám cenu 37 500 dolarů, zatímco reklamy na CBS stály 45 500 dolarů, uvádí server SuperBowl-ads. V té době finálový zápas sledovalo celkem asi 50 milionů diváků.

V éteru se mimo jiné objevila reklama na instantní nápoj TANG.

Apple reklama

Rok 1984 se zase zapsal do historie reklamy a IT reklamou na Macintosh z dílny Applu. Reklamní spot odkazoval na slavné dystopické dílo George Orwella 1984. Dnešní IT gigant za ni tehdy utratil milion dolarů, protože se potřeboval dostat do širšího povědomí.

To se beze zbytku povedlo, prodeje Macintoshů strmě rostly.

V hlavní roli filmové hvězdy

Finálový zápas proslul také pro svou přestávkovou show, ve které v letošním ročníku jako hlavní hvězda vystoupí zpěvačka Rihanna.

Ani značky se svými reklamními spoty nezůstávají pozadu a obsazují do nich nejznámější hvězdy velkého i malého plátna. Letos mezi ně patří: Sylvester Stallone, Miles Teller, Will Ferrell nebo Mellisa McCarthyová.

Doporučované