Článek
Před deseti lety byl český Creative Dock jednou z prvních společností, která začala pro ostatní hráče na trhu stavět digitální firmy a projekty na klíč. Na českém trhu ji proslavila především Zonky pro Homecredit, celkem pak v devíti zemích uvedla na trh více než 65 firem. Teď svou pozici výrazně posílí – do svého portfolia zahrne německou firmu FoundersLane, která také vytváří firmy a technologické projekty na míru – zejména ve zdravotnictví.
Celkový roční obrat skupiny díky spojení během dvou let vyroste na více než sto milionů euro, což podle slov zástupců Creative Dock pomůže k tomu, aby se skupina stala největším nezávislým hráčem na světě v kategorii budování firem. Dohromady pak bude Creative Dock Group zaměstnávat více než 600 lidí v sedmi pobočkách po celém světě.
„Se společností FoundersLane spolupracujeme již dva roky a naše partnerství se za tu dobu ještě upevnilo. FoundersLane úspěšně spoluvytváří kategorii budování firem, a proto jsem rád, že je mohu přivítat v rodině Creative Docku. Naším hlavním cílem je nejen vytvářet hodnotné společnosti a zisk pro naše klienty, ale také chceme pozitivně ovlivňovat životy lidí. Chceme vytvořit společnosti a produkty, které budou v příštích pěti letech využívat na jednu miliardu lidí po celém světě,“ říká zakladatel a generální ředitel Creative Dock Martin Pejša
FoundersLane založili v roce Felix Staeritz, Andreas von Oettingen a Michael Stephanblome. Mezi klienty a partnery patří malé a střední podniky a korporace, například Trumpf, Vattenfall, Henkel a Baloise. Firma má velmi silný tým nejen v Německu, ale také v Saúdské Arábii. Právě Blízký východ přitom za poslední desetiletí výrazně pokročil v přijímání digitálních technologií.
„Budování firem jako samostatná kategorie je na vzestupu a již nyní je alternativou k investicím do rizikového kapitálu. Věřím, že skupina Creative Dock dokáže přetvořit trh a přenese tento specifický segment do jádra trhu podnikových služeb. Naší snahou je, aby vedoucí pracovníci při jednání o vytvoření venture projektu volali v první řadě Creative Dock. Pro klienty obou společností znamená akvizice rozšíření možností. Ať už díky rozmanitosti služeb, hlubokým znalostem jiných průmyslových odvětví nebo schopnosti lépe škálovat projekty po celé Evropě. Během několika příštích let celá skupina Creative Dock vybuduje stovky podniků,“ dodává spoluzakladatel a generální ředitel FoundersLane Felix Staeritz.
Cenu akvizice Creative Dock nesděluje, za posledních 12 měsíců však dohromady firma na nákupy vynaložila 55 milionů eur.