Hlavní obsah

Slevomat hlásí rekordní obrat. Češi se „slevou“ nakoupili za 3,8 miliardy

Foto: Renata Matějková, Seznam Zprávy

Šéf skupiny Slevomat Tomáš Braverman.

Češi mají opět chuť cestovat, říká šéf Slevomatu Tomáš Braverman. Loni nakoupili čeští a slovenští spotřebitelé na portálech skupiny se slevou zájezdy, masáže a další služby a zboží za rekordních zhruba pět miliard korun.

Článek

Za uplynulý rok si Češi prostřednictvím slevového portálu Slevomat nakoupili zájezdy, degustační menu v restauracích nebo například dentální hygienu za 3,8 miliardy korun. Celá skupina Slevomat, kam patří ještě slovenský Zlavomat.sk, pak dosáhla obratu ve výši téměř pěti miliard korun. O rok dříve to bylo okolo 4,5 miliardy korun.

Zisk celé skupiny byl 258 milionů korun. Český Slevomat pak dokázal vydělat v čistém 222 milionů korun, když o rok dříve to bylo přibližně 216 milionů korun. Největší zájem je na slevových portálech o nákup zájezdů, které představují necelých 70 procent obratu skupiny. Tato kategorie loni vzrostla o patnáct procent.

Zatímco však v roce 2023 české domácnosti nechávaly nákup zájezdů až na červen, loni se situace dle výkonného ředitele Slevomat Group Tomáše Bravermana stabilizovala.„V roce 2023 měla na nákupní chování Čechů a pořizování dovolené, která je často velkou položkou v rodinném rozpočtu, vliv nestandardní inflace. V roce 2024 se toto chování vrátilo víceméně do normálu,“ uvádí pro SZ Byznys Braverman a pokračuje: „Naopak i z našich dat je vidět chuť opět cestovat a užívat si tohoto ‚luxusu‘.“ Pro letošní rok proto Slevomat dle něj připravuje nové destinace.

Nejoblíbenější byly vloni ty tuzemské, ale zájem měli Češi také o Polsko, Slovensko nebo Rakousko.„Stále více Čechů se za víkendovými wellness pobyty i delší dovolenou vydává na polskou stranu hor. Tamní nabídka cenově konkuruje té české a vybavení hotelů je často na vyšší úrovni,“ dodává Braverman. Posílení zájmu o cestování v Polsku dle něj ještě posílí nově spuštěný vlakový spoj k Baltu.

Novou linku do polské Gdyně u Baltského moře rozjely České dráhy v polovině prosince. Vlaky zastaví například v Kolíně, Pardubicích, Ústí nad Orlicí, Lichkově a v polských městech Vratislavi, Poznani nebo Gdaňsku.

Nejsilnější sezónou pro skupinu je období před a po létě a pak během Vánoc, kdy se nakupují kromě dárků wellness pobyty a lyžařské zájezdy. „Valentýn naopak tak oblíbený u Čechů není. Dokonce jsme i oproti předchozímu roku zaznamenali ochlazení zájmu o tento svátek,“ popisuje Braverman. Kromě wellnes pobytů, degustačních menu či masáží měli spotřebitelé zájem rovněž o umělecké kurzy, vstupy do zábavních parků nebo skupinové únikové hry.

Pro letošní rok má cestovní a zážitková skupina Slevomat velké plány. „Hodně investujeme do nových funkcionalit souvisejících s online rezervacemi, rozšíření zahraniční nabídky, hlavně v přímořských destinacích, i vývoje vlastní mobilní aplikace,“ vyjmenovává Braverman.

Skupina Slevomat, kam patří i server Skrz.cz, je dominantním hráčem na tuzemském trhu, který řádně prořídl. Právě Slevomat, který založil v roce 2010 podnikatel a šéf skupiny Rohlík Tomáš Čupr, rozjel vlnu slevových portálů v Česku. Z původních dvou set jich však zbylo jen pár, mezi něž patří například SlevaDne.

Čupr Slevomat v roce 2017 prodal společně s dalšími investory britské skupině Secret Escapes, jež je stále majitelem celé skupiny. Dle odhadů hodnota transakce překročila 1,5 miliardy korun. Při založení se Čupr inspiroval americkou společností Groupon, kterou nyní ozdravují investoři ze skupiny Pale Fire Capital.

Doporučované