Článek
Firma Subway již několik let rychle roste, ale nyní čelí prudce rostoucím nákladům a zvýšené konkurenci. Podle deníku Wall Street Journal proto zvažuje možnost prodeje, který by mohl mít hodnotu více než 10 miliard dolarů, tedy 220 mld. korun. Subway má v Česku 20 restaurací, po celém světe jsou to desítky tisíc provozoven.
Poradcem společnosti Subway při potenciálním prodeji je investiční banka JP Morgan. Společnost Subway uvedla, že nehodlá poskytovat žádné další informace o tomto procesu, dokud nebude dokončen, a nesdělila, jak dlouho by mohl trvat.
Podle BBC začátkem tohoto měsíce společnost oznámila, že již druhý rok po sobě zaznamenala rekordní tržby. Subway uvedla, že tržby ve stejných prodejnách loni vzrostly o 9,2 % ve srovnání s rokem 2021.
Dodala, že bude „pokračovat v realizaci své několikaleté transformační cesty“, která zahrnuje nové položky menu a modernizaci restaurací.
Od podniku dvou kamarádů k obrovi
Společnost Subway založili v roce 1965 jako Pete's Super Submarines v Bridgeportu ve státě Connecticut sedmnáctiletý Fred DeLuca a rodinný přítel Peter Buck. Společnost prošla několika změnami názvu, než byla v roce 1972 přejmenována na Subway.
Během dvou let otevřeli ve svém domovském státě 16 prodejen sendvičů a poté začali značku prodávat formou franšízy. Nyní má téměř 37 tisíc prodejen ve více než 100 zemích.
Restaurace Subway vlastní a provozují franšízanti, mezi nimiž jsou tisíce podnikatelů a majitelů malých firem.
V posledních měsících se podniky po celém světě potýkají s rostoucími náklady na vše od potravin až po pohonné hmoty, a proto všechny fastfoodové řetězce řeší otázku, zda zdražit i přesto, že se snaží držet pro zákazníky stálé a známé ceny, konstatuje BBC.