Hlavní obsah

Skupina Mattoni 1873 měla loni rekordní tržby 25 miliard korun

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Nápojová skupina Mattoni 1873 dosáhla loni rekordních tržeb 25 miliard Kč, meziročně o 12 procent víc. Loni prvně překonala dvě mld. prodaných výrobků.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Středoevropský výrobce minerálních vod a nealkoholických nápojů Mattoni s 3650 zaměstnanci, 11 výrobními závody a působností v osmi zemích také poprvé překonal dvě miliardy prodaných výrobků. Firma o tom dnes informovala v tiskové zprávě. Výsledky hospodaření skupina obvykle neuvádí, údaj o hrubém provozním zisku bude znám později.

Skupina zaznamenala loni rekordní tržby 25 miliard korun, meziročně byly o 12 procent vyšší.

„Loňský rok byl rekordní z pohledu prodaných lahví i finančního výsledku, který byl výrazně lepší, než jsme očekávali. Pomohly nám úspěšné inovace a také poměrně teplé počasí. Všude jsme rostli, posilujeme zejména na Balkáně, kde se skupině hodně daří,“ uvedl výkonný prezident Mattoni 1873 Alessandro Pasquale.

Skupina se v roce 2024 soustředila především na rozvoj svých zahraničních aktivit v Srbsku, kde plně ovládla firmu Knjaz Miloš poté, co odkoupila menšinový podíl PepsiCo. V říjnu společnost zahájila provoz nového závodu se dvěma výrobními linkami, čímž Knjaz Miloš zdvojnásobil svoji kapacitu a stal se největším výrobcem balené vody a nealkoholických nápojů v regionu. Investice do modernizace a rozšiřování závodu v Arandjelovaci přesáhla 28,5 milionu eur, což je v přepočtu zhruba 712 milionů korun.

Na domácím trhu Mattoni 1873 kromě tradiční vody Mattoni vyrábí též pramenitou vodu Aquila a minerální vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká Kyselka, ale i značky nealkoholických nápojů Pepsi, Mirinda, 7UP, Schweppes, Gatorade, Mountain Dew a další. V roce 2024 se v Česku firma věnovala rozšíření produktových řad, posílila pozici v nealkoholických pivech s variantou BirGo Cedrata. Na podzim 2024 skupina spustila nový e-shop a pro rok 2025 plánuje další rozvoj produktových řad.

„Mattoni 1873 dlouhodobě usiluje o plnou cirkularitu nápojových obalů včetně PET lahví a plechovek. Cirkulace obalových materiálů v uzavřené smyčce snižuje tlak na těžbu nových surovin, zmenšuje uhlíkovou stopu až o dvě třetiny a šetří životní prostředí,“ vysvětlil Alessandro Pasquale. Společnost v současnosti působí na třech trzích s fungujícím zálohovým systémem (Slovensko, Maďarsko, Rakousko) a aktivně podporuje zavedení podobného systému v České republice od ledna 2027.

Mattoni 1873 nyní vyváží své produkty téměř do 20 zemí světa a je výhradním výrobcem a distributorem nealkoholických nápojů značek firmy PepsiCo v Rakousku, Bulharsku, Slovensku, Maďarsku, Srbsku, Černé Hoře a Bosně a Hercegovině.

Související témata:

Doporučované