Hlavní obsah

Škodě Auto se dařilo, v pololetí byla čtvrtá nejúspěšnější v Evropě

Foto: Škoda Auto

Ilustrační foto.

Škoda Auto zveřejnila výsledky za první pololetí. Provozní zisk firmy se zvýšil o 26 procent. Škoda dodala 448 600 vozů a zařadila se mezi čtyři nejlépe prodávané značky v Evropě, v Česku jí však prodeje meziročně klesly.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Škodě Auto se v letošním roce daří. Za prvních šest měsíců se jí podařilo meziročně zvýšit provozní zisk z 911 milionů eur na 1,149 miliardy eur, v přepočtu 29,3 miliardy korun. To představuje nárůst o více než 26 procent oproti prvním šesti měsícům roku 2023.

Tržby společnosti poklesly o 0,7 procenta, z 13,75 miliardy na 13,65 miliardy korun.

Meziročně vzrostla i rentabilita tržeb. „Všichni zaměstnanci Škody se snaží, aby naše společnost byla ještě konkurenceschopnější, což se odráží v rentabilitě tržeb ve výši 8,4 procenta,“ komentuje půlroční výsledky ředitel představenstva Škody Auto Klaus Zellmer.

„Ačkoliv pečlivě sledujeme možné nové výzvy na rychle se měnícím trhu, naše výsledky za první pololetí nám umožňují opatrný optimismus a postupujeme vpřed s jistotou vycházející z pevných základů,“ dodal šéf automobilky.

Za úspěchem stojí podle členů představenstva několik faktorů. Jedním z nich je modernizovaná nabídka, která na podzim doplní kompaktní elektrické SUV Škoda Elroq. Dalšími důvody úspěchu jsou kvalitní práce dealerů a dobrý marketing.

Tyto faktory se odrážejí na vysokých prodejích. „Vůbec poprvé jsme obsadili čtvrté místo v evropských registracích,“ komentuje historický úspěch Martin Jahn z představenstva firmy.

Za posledních šest měsíců se podařilo dodat zákazníkům 448 600 vozů, což je oproti loňskému roku nárůst o 3,8 procenta. Z Číny a Indie automobilka hlásí horší zprávy, v první zemi poklesly dodávky o 44,3 procenta, respektive o 32,6 procenta.

Celosvětové dodávky vozů v prvním pololetí 2024

Region leden–červen 23 leden–červen 24Změna (v %)
západní Evropa236 900260 100+9,8
Německo (největší trh)77 30091 100+17,8
střední Evropa92 80095 800+3,3
Česká republika43 90041 300–6,0
východní Evropa22 60024 400+7,7
Čína12 8007 100–44,3
Indie23 80016 000–32,6
Celkem na světě432 200448 600+3,8
Zdroj: Škoda Auto

Z modelů se nejvíc dařilo Škodě Octavia, kterých se zákazníkům dodalo 121 tisíc, tedy o 24,1 procenta více než loni. Bodoval i elektromobil Enyaq s 29 400 dodanými kusy, který se stal druhým nejprodávanějším elektromobilem v Německu. Na sousedním trhu však mladoboleslavská Škodovka bodovala obecně, dodávky tam vzrostly o 17,8 procenta na 91 100 vozů.

Naopak prodeje klesají na tuzemském trhu, kde oproti prvnímu pololetí roku 2023 značka dodala o 2600 vozů méně.

Které modely nejvíc bodovaly

ModelProdej leden–červen 24Změna (v %)
Škoda Octavia121 300+24,1
Škoda Kamiq61 100+4,7
Škoda Fabia56 800+17,5
Škoda Karoq53 000+0,7
Škoda Kodiaq51 100–9,0
Škoda Superb30 600–11,5
Škoda Enyaq29 400–5,9
Škoda Scala29 100–6,2
Škoda Kushaq8 400–33,5
Škoda Slavia7 800–17,6
Zdroj: Škoda Auto

Doporučované