Článek
Tuzemská automobilka Škoda Auto představila čtvrtou generaci své vlajkové lodi Superb. Z pohledu na nabídku je znát zjednodušování, které je nyní na automobilovém trhu trendem. Zákazník má na výběr jen automatické převodovky a pouze šest motorizací, namísto osmi, které byly k mání při představení třetí generace v roce 2015.
Vůz je k dostání v karoserii liftback i kombi a pohánět jej mohou klasické dvoulitrové naftové motory TDI, benzinové dvoulitry TSI, ale v případě zážehových motorů také slabší 1,5litrový mild-hybridní pohon a u kombi také plug-in hybrid.
Zatímco mild-hybrid se dobíjí především při brzdění a šetří palivo při rozjezdu či klidné jízdě na dálnici, plug-in hybrid s větší baterií se dobíjí zejména ze zásuvky a umožňuje dojezd přes sto kilometrů čistě na elektřinu.
S vozem v obou karosářských variantách se měl možnost seznámit vedoucí redaktor serveru Garáž.cz Martin Machala. Ten chválil zejména povedený interiér vozu, ale i jeho praktičnost. Ve voze ještě v zamaskované verzi jel jeho kolega Martin Jánský.
„Hlavním tématem Superbu bylo vždy pohodlí a ani za volantem novinky vás nečekají žádné dramatické změny. Pohodlně se uvelebte (to jde velmi snadno), hladce se rozjeďte a užívejte si tu lehkost řízení (řadicí páka v Superbu určitě nikomu chybět nebude), houpavé pohodlí (adaptivní podvozek si v komfortním režimu po asfaltu jen hladce plyne) a ticho (interiér je totiž skvěle odhlučněný),“ píše Jánský.
Svaz dovozců automobilů (SDA) zařazuje Škodu Superb do vyšší střední třídy. Této kategorii vůz také dominuje, když má podle SDA za prvních devět měsíců letošního roku podíl registrací na tuzemském trhu 73 %. Druhým v pořadí ve stejné třídě je model BMW 5 a třetí Audi A6. Dalším konkurentem Superbu je Passat z dílen Volkswagenu.
Oproti němu má Škoda jednu výhodu, a to právě variantu liftback, zatímco nový model od VW je k dostání pouze ve verzi kombi. Například u prodejce Louda Auto verze liftback Superbu tvoří zhruba 23 procent, uvádí obchodní ředitel Martin Feller.
V roce 2001 představila Škoda Auto první generaci modelu Superb. Značka, která byla dlouhé dekády (během socialismu, ale i pod křídly koncernu Volkswagen) synonymem levnějších lidových vozů, na frankfurtském autosalonu odhalila auto, které splňovalo požadavky na prezidentskou limuzínu.
Během následujících let si mladoboleslavská vlajková loď ve třech generacích našla přes 1,6 milionu zákazníků. Ceník novinky automobilka ještě nepředstavila, Superb Combi třetí generace začíná na částce 920 900 Kč.