Hlavní obsah

Škoda bude snižovat počty pracovníků. Její auta musí zůstat levná

Foto: Shutterstock.com

Továrna Škody Auto v Mladé Boleslavi.

Škoda Auto kvůli výrobě elektromobilů sníží stavy pracovníků. Mělo by jít o 15 %, tvrdí šéf automobilky Klaus Zellmer. Podle mluvčího Kotery je snižování pracovních pozic součástí dlouhodobějšího plánu do roku 2028.

Článek

Škoda Auto sníží počet svých zaměstnanců, i přes to, že česká značka Volkswagen Group v letošním roce rozšíří nabídku elektromobilů a plánuje zvýšit prodeje vozů o osm procent, informuje Automotive News Europe. Mladoboleslavská továrna navíc patří k těm nejúspěšnějším z konglomerátu VW.

Ztráta pozice by se měla týkat 15 % pracovníků, což je zhruba 6000 lidí. Firma aktuálně v Česku zaměstnává zhruba 37 000 lidí.

S oznámením přišlo vedení automobilky Škoda Auto na konferenci Automobilwoche v Mnichově.

Podle Zellmera je úspěch značky Škoda založen na rozsáhlé modelové nabídce a na relativně nízkých fixních nákladech. Aby se je dařilo držet nízko i nadále, chystá se tedy firma snižovat stavy mezi nepřímými zaměstnanci. Nechce ale propouštět, využije přirozené fluktuace, dodal. Kromě kmenových využívá automobilka také agenturní zaměstnance.

„Boj proti klimatickým změnám je možný pouze tehdy, pokud s sebou vezmeme i zákazníky,“ řekl šéf Klaus Zellmer. Potvrdil, že se automobilky dotýká regulace Evropské unie, a to ji nutí dělat těžká rozhodnutí, aby zajistila svou konkurenceschopnost.

Situaci upřesnil mluvčí Tomáš Kotera. „Společnost Škoda Auto již mnoho let průběžně řídí počet zaměstnanců, aby si udržela potřebnou konkurenceschopnost našich závodů v České republice. Součástí toho je i program, který jsme v loňském roce komunikovali, a to snížení počtu nepřímých zaměstnanců o 15 % do roku 2028 s využitím přirozené demografické fluktuace.“

Také potvrdil, že program se netýká přímých zaměstnanců ve výrobě. „Škoda Auto společně se sociálním partnerem Odbory KOVO činí zároveň veškeré kroky k zajištění zaměstnanosti, což odráží citlivý přístup společnosti Škoda Auto ke společensky odpovědné transformaci.“

Na trh chce Škoda Auto uvést nové elektromobily. Zvažuje výrobu plně elektrické verze modelu hatchback Octavia, další bateriovou možností je Elroq z minulého roku. Na podzim představí elektrický model Epiq, který bude elektrickou alternativou k Fabii.

„Další elektromobil by Škodě pomohl,“ řekl Zellmer pro Automobilwoche. Prozradil, že do nabídky se vrátí Octavie plug-in hybridní provedení. Elektromobily sice v současnosti vytvářejí Škodě mnohem nižší marže než vozy se spalovacím motorem, ze zásuvky dobíjené hybridy jí však pomáhají se srážením emisí. Jako příklad Zellmer uvedl model Elroq, který se prodává za podobnou cenu jako srovnatelné SUV Karoq se spalovacím motorem, ale jeho marže jsou znatelně nižší.

Škoda Auto před pár dny oznámila, že expanduje do nových zemí jako Omán, Indie a Vietnam. V Indii chce vyrábět nový kompaktní SUV Kylaq, který byl navržen přímo pro tamější trh.

Podobně jako jiné evropské automobilky, nechce být závislá jen na domácím trhu. Zákazníci zde kvůli ceně upřednostňují asijské elektromobily. Automobilový evropský průmysl se kvůli emisním limitům výrobě elektrických vozů ale věnovat musí.

Doporučované