Článek
Česká společnost Web4U změnila majitele. Stoprocentní podíl ve společnosti získala firma Meralm Bidco AB, která je součástí mezinárodní skupiny Miss Group. Cenu společnosti nesdělují, podle odhadů trhu se pohybuje v desítkách milionů.
Web4U byla založena v roce 2000 a je poskytovatelem webhostingu, serverhostingu a domén. Podle statistik CZ.NIC je šestkou trhu v počtu hostovaných .cz domén. Mezi jeho klienty patří například Zásilkovna, Kindred Group či Český červený kříž.
Pro Miss Group, který má obrat 66 milionů eur a spravuje přes milion webů, jde o první akvizici v Česku, a firma tak tímto krokem vstoupila na český trh.
„Akvizice Web4U je důležité obohacení našeho rostoucího portfolia, zatímco chceme rozšířit naši mezinárodní stopu ve vybraných nových regionech. Působivá základna klientů, technická expertiza a znalost českého trhu Web4U více posílí naši nabídku služeb zákazníkům, rovněž nabídne zákazníkům Web4U přístup k mezinárodní síti produktů a služeb, které podpoří jejich podnikání v průběhu jejich růstu,“ řekl Fredrik Björklund, spoluzakladatel a generální ředitel Miss Group.
Martin Kukačka, spoluzakladatel Web4U k tomu dodal, že nový partner ve firmě neplánuje revoluci, ale evoluci: „Web4U tak ještě více posílí své stávající silné postavení v našem regionu.“
Právě v IT a technologickém sektoru či e-commerce se teď firmy prodávají nejvíc. Naopak útlum zažívá automotive sektor a společnosti na něj napojené.
Celkově pak letos počet transakcí oproti loňsku mírně klesá. „Mírný pokles oproti předchozímu, na M&A (anglická zkratka pro fúze a akvizice, pozn. red.) aktivity rekordnímu roku, je rovněž faktorem toho, že na počátku covidu se hodně transakcí zastavilo a odsunulo na později. Nejistota samozřejmě není pro M&A dobrá. Trh se ale v žádném případě nezastavil, jen mu vždy nějakou chvíli trvá zprávy vyhodnotit a posoudit,“ říká k tomu Miroslav Linhart, odborník na fúze a akvizice ze společnosti Deloitte.
„Financování bude mít aktuálně obrovský vliv na M&A aktivitu a na situaci firem a sektorů. Současnou situaci už řada firem neustojí, celé je to teď vlastně transformace ekonomiky v přímém přenosu, a ne každý ji bude a může vůbec být schopen,“ dodává Linhart. I když trh teď snížil svoji aktivitu, zatím to podle něj rozhodně neznamená, že ceny klesají.