Hlavní obsah

Rohlik Group vybral další čtyři miliardy. Zaplatí jimi dobývání Evropy

Foto: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

Zakladatel Rohlik Group Tomáš Čupr. V minulosti rozjížděl Slevomat.

Ještě na jaře zakladatel Rohlik Group Tomáš Čupr říkal, že si dá chvíli pokoj se sháněním nových peněz. Teď oznámil, že získá čtyři miliardy korun a na mapě Evropy kroužkuje 15 nových měst.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Lídr českého a středoevropského online trhu s potravinami Rohlik Group v novém investičním růstovém kole získá 160 milionů eur od soukromých společností rizikového kapitálu Sofina, Index Ventures, Quadrille a TCF Capital a také institucionálních investorů – Evropské banky pro obnovu a rozvoj a Evropské investiční banky.

Získané prostředky chce ještě před plánovaným vstupem na burzu použít na expanzi nejméně do dalších 15 měst v klíčovém Německu, RakouskuŠvýcarsku, ale i do střední a východní Evropy. Datum si stanovil na rok 2030.

Naposledy Rohlík od investorů získal v roce 2022 celkem 5,4 miliardy korun. V součtu českému jednorožci přiteklo už takřka 20 miliard korun.

Dnes rozváží potraviny do domácností v pěti zemích. Kromě Česka v Německu (Knuspr.de), Rakousku (Gurkerl.at), Maďarsku (Kifli.hu) a Rumunsku (Sezamo.ro).

Cíl pro letošek: miliarda obratu

Skupina, která v loňském roce utržila 17,8 miliardy, jako celek zatím nevydělává. Společnost však uvedla, že v zisku je už v Česku, Maďarsku a také v Mnichově, kde firmě pomohly investice do automatizace provozu.

„V celé Evropě je obrovská poptávka po online prodeji potravin doručovaných rychle a spolehlivě bez kompromisů na kvalitě. Nevidíme to jako krátkodobý fenomén, ale jako dlouhodobou příležitost,“ uvedl zakladatel a ředitel Tomáš Čupr. Letos firma plánuje pokořit miliardu tržeb.

Dohodnuté financování je první operací v rámci iniciativy Evropské investiční banky Scale-Up zaměřené na podporu vyspělých růstových firem.

V roce 2023 Rohlik Group koupil od české investiční skupiny Rockaway Capital německého online prodejce potravin Bringmeister a kvůli posílení pozice na důležitém německém trhu se stáhl ze Španělska a Itálie. V Německu doručuje v Mnichově, Frankfurtu nad Mohanem, Berlíně a Augsburgu.

Rohlik Group nechtěl prozradit města, na která ve své strategii cílí. Čupr se v minulosti netajil tím, že je Německo zásadní a do budoucna pomýšlel na Hamburk, DüsseldorfKolín nad Rýnem.

„Když vyhrajeme Německo, budou i další země. Když teď rozmělníme pozornost a peníze do tří zemí – na Itálii, Španělsko a Německo –, je šance, že každou z nich uděláme trochu špatně,“ řekl loni v rozhovoru pro SZ Byznys.

Dvě třetiny obratu stále v loňských výsledcích generoval český trh, kde má velký náskok a konkurenci se na míle vzdálil, což také jeho soupeři připouštějí. Dvojkou na trhu chce být řetězec Billa, který masivně investuje do expanze na tuzemském trhu. Zatím druhé místo obsadil Košík.cz. Mezi aktivnější konkurenty se řadí také iTesco. Úspěšný e-shop má také Lidl, ale neprodává potraviny. Kaufland loni spustil tržiště.

Ještě letos na jaře se zdálo, že zakladatel Rohlik Group nehledá další peníze, kterými by podpořil masivnější evropské tažení. „Nemám letos ambici pobíhat na trhu a hledat peníze. To jsme dělali každý rok od roku 2020,“ uvedl Čupr v březnu pro SZ Byznys.

Společnost McKinsey odhaduje, že v hlavních zemích EU by do roku 2030 mohlo být až 30 procent prodejů potravin online.

Doporučované