Hlavní obsah

Řetězci McDonald’s klesly tržby poprvé po více než třech letech

Foto: Shutterstock.com

Největším zásahem pro McDonald’s je pokles návštěvnosti mezi spotřebiteli s nízkými příjmy. Ilustrační snímek.

Společnost McDonald’s oznámila překvapivý pokles tržeb po celém světě. Zákazníci hledají výhodné nabídky a vyhýbají se dražším položkám v menu, včetně Big Maců.

Článek

Americkému řetězci restaurací rychlého občerstvení McDonald’s ve druhém čtvrtletí klesly celosvětové tržby meziročně o jedno procento. Společnost to oznámila v tiskové zprávě. Jde o první pokles od konce roku 2020, kdy byly v řadě zemí zavřené restaurace i obchody kvůli pandemii covidu-19. Negativně se na tržbách podepsala slabší poptávka v Číně i dopady války na Blízkém východě, uvedla firma.

Čistý zisk společnosti klesl o 12 procent na více než dvě miliardy USD (46,9 miliardy Kč).

Konflikt mezi Izraelem a teroristickým hnutím Hamás se projevuje voláním po bojkotu restaurací McDonald’s mezi zákazníky na Blízkém východě, ale i v západních zemích včetně USA. Aktivisté kritizují, že společnost nadále působí na izraelském trhu a rozlítila je akce ze začátku války, kdy tamní franšíza nabízela izraelským vojákům občerstvení zdarma. McDonald’s krátce na to svoji franšízu odkoupil.

Přetrvávající inflace nutí spotřebitele s nižšími příjmy přecházet k cenově dostupnějším možnostem, informuje Reuters. To vedlo řetězce rychlého občerstvení, jako je McDonald’s, k zaměření se na výhodné nabídky, aby si udržely návštěvnost zákazníků.

Doporučované