Článek
Největšímu evropskému prodejci parfémů a kosmetiky Notinu pandemie svědčí. V loňském roce jí obrat vyskočil o více než třetinu – ze 14,5 miliardy korun se zvedl na více než 18 miliard.
Za rok firma odeslala přes 16 milionů zakázek, tedy o čtyři miliony více než loni.
Naprosto rekordním dnem byl Black Friday (tedy Černý pátek) se 182 tisíci objednávkami a 570 tisíci prodanými produkty za jeden den.
To je v průměru 6,5 kusů zboží za sekundu. Nejvíc se přitom prodávají parfémy, následuje kategorie líčení a pleťová péče.
Boom poptávky po kosmetice a přípravcích osobní péče, kterou spustila pandemie koronaviru, stále trvá.
„Tato čísla potvrzují, že boom poptávky po kosmetice a přípravcích osobní péče, kterou spustila pandemie koronaviru, stále trvá. Zákazníci jsou tak ve spotřebě motivováni snahou cítit se lépe,“ říká generální ředitel firmy Zbyněk Kocián.
Celkem Notino doručuje zásilky do 28 zemí světa a právě zahraničí má na růstu největší podíl.
V loni se jí podařilo expandovat do Irska, Lotyšska, Litvy a Estonska. Největší růst pak firma zaznamenala v Británii a Itálii.
Česko se na výsledku firmy podílí ve 14 procentech. Právě v Česku ale loni firma otevřela svou největší prodejnu.